Sondaż pracowni Social Changes przeprowadzony na zamówienie portalu wPolityce dał wynik w postaci minimalnej przewagi urzędującego prezydenta nad Rafałem Trzaskowskim.

W najnowszym sondażu przeprowadzonym na zlecenie prorządowego portalu wPolityce Andrzej Duda otrzymał poparcie 47 proc. respondentów. Natomiast jego wysuniętego przez liberalną opozycję konkurenta wskazało 46 proc. pytanych. Pozostali nie wiedzieli na kogo oddadzą głos. Tendencja jest jednak dla urzędującego prezydenta niekorzystna. Jego wynik jest bowiem o 2 punkty procentowe mniejszy niż w poprzednim sondażu Social Changes. W takiej samej proporcji wzrósł wynik Trzaskowskiego.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Sondaż zapowiada też bardzo wysoką frekwencję. Głosować chce aż 75 proc. spośród respondentów. To znaczący wzrost bowiem w czasie poprzedniego badania Social Changes deklarację taką złożyło 64 proc. pytanych. Na pytanie o udział w drugiej turze wyborów prezydenckich 56 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak”, 19 proc. „raczej tak”, 8 proc. „zdecydowanie nie”, a 9 proc. „raczej nie”. 8 proc. respondentów wybrało odpowiedź „trudno powiedzieć”.

Badanie dla portalu wPolityce.pl zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach od 3 do 7 lipca 2020 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1094 obywateli.

Na zwycięstwo Andrzeja Dudy wskazuje także opublikowane w środę wyniki sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych dla „Polityki”.

polskieradio24.pl/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz