Według najnowszych danych spada w Niemczech produkcja i eksport samochodów. Czołowa gałąź przemysłu niemieckiego ma problem sprostania konkurencji Chińczyków.

Portal Spider’sweb Biznesblog podał w czwartek za gazetą “Handelsblatt” główne niemiecki koncerny Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz sprzedały w ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku o pół miliona mniej niż analogicznym okresie roku 2022 r. To jest w skali rocznej spadek o 20 proc.

Przytaczany portal przypomniał, że już w zeszłym roku Chiny wyprzedziły Niemcy jako eksporter samochodów. ChRL zdołała sprzedać na rynkach zewnętrznych 3 mln egzemplarzy, podczas gdy Niemcy 2,6 mln. Tym samym Chińczycy weszli na drugie miejsce w tej klasyfikacji, choć przewiduje się, że mogą zdetronizować pierwszych w niej Japończyków już w tym roku.

Portal przytacza informacje, że Chińczycy nastawiają się na ekspansję, głównie na rynkach “rozwijających się”. Szczególnie obiecujący jest dla nich rynek Rosji, która na skutek wojny gospodarczej z Zachodem, jest bezpośrednio niedostępna dla niemieckiej produckji.

Dodatkowym czynnikiem wzmacniania się pozycji rynkowej Chińczyków jest ich przewaga pod wzlgędem produkcji pojazdów elektrycznych w związku z polityką klimatyczną Unii Europejskiej. W UE kupuje się już więcej “elektryków” z Chin niż produkowanych tam samochodów spalinowych. Jednak chiński sektor pojazdów elektrycznych rozwija się szybko także dzięki wzrastającemu popytowi na rynku wewnętrznym ChRL.

Wśród 20 typów samochodów najlepiej sprzedających się w Chinach, znalazł się tylko jeden produkowany w Europie. Jednak Volkswagen ID.4, znalazł się na 16 miejscu.

Według danych przedstawiony przez potral w 2022 r. sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła w Europie o 15 proc. w skali rok do roku.

Czytaj także: “Rz”: Izera utknęła w miejscu. Maleją szanse na budowę polskiego elekryka

bizblog.spidersweb.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply