Uczniowie na Litwie częściej niż statystyczni uczniowie z Europy korzystają z nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w celach edukacyjnych. Nauczyciele na Litwie przeznaczają więcej czasu na rozwój swych umiejętności korzystania z nowych technologii niż ich koledzy z Europy. Tak wynika z badania “Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji” zrealizowanego przez organizację Europejska Sieć Szkolna wspólnie z Uniwersytetem w Liège w Belgii.
Jak wynika z badania “Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji” organizacji Europejska Sieć Szkolna, Litwa znajduje się wśród przodujących państw w Unii Europejskiej pod względem korzystania z nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas lekcji różnych przedmiotów szkolnych.
Na podstawie informacji pozyskanych od uczniów klas 11 szkół na Litwie o wykorzystaniu tablic interaktywnych stwierdzono, że Litwa pod tym względem jest na jednym z pierwszych miejsc w UE. Litewscy uczniowie czują się bardziej pewnie niż uczniowie z państw unijnych w korzystaniu z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Nauczycieli z Litwy, którzy nauczają w klasach 11 i korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnych częściej niż podczas 25 procent lekcji, jest na Litwie więcej niż średnio w państwach unijnych.
Europejska Sieć Szkolna jest organizacją, która zrzesza 30 ministerstw oświaty państw europejskich. Jej główny cel to wspieranie i umacnianie współpracy między szkołami w Europie przy użyciu nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a także wspieranie rozwoju edukacji europejskiej.
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!