Niemiecka firma Alfashirt zajmująca się sprzedażą niemieckiej odzieży patriotycznej i sprzętu militarnego do niedawna sprzedawała koszulki z antypolskimi napisami.

Na jednej z koszulek był umieszczony wizerunek nurkującego samolotu na tle konturów Polski i napis „Nach Polen fliege ich nur mit dem Stuka!”, czyli „Do Polski latam tylko Stukasem”. Stukas to nazwa niemieckiego bombowca typu Junkers Ju 87, który był wyposażony w syreny akustyczne, które podczas ataku bombowca powodowały dodatkową panikę. Samolot stał się symbolem Luftwaffe w czasie II wojny światowej.

Na innej koszulce był wizerunek czołgu na tle konturów Polski i napis „Polen besuche ich nur auf Ketten”, czyli „Polskę odwiedzam jedynie na gąsienicach”.

Sprawę nagłośnił wczoraj śląski polityk i samorządowiec Piotr Spyra. „Niemieckie poczucie humoru. (…) Jakby ktoś nie wiedział, Sztukas (niem. Stuka) to potoczna nazwa bombowca nurkującego Junkers Ju 87. Te samoloty były wykorzystane przez Niemców nie tylko do celów militarnych, ale do bombardowania polskich miast i zabijania ludności cywilnej. Co na to Reduta Dobrego Imienia?” – napisał Spyra na Facebooku.

Oferta koszulek nie jest już dostępna na niemieckiej stronie. Najwidoczniej w wyniku interwencji internautów została usunięta. „Artykuł już usunięty ze strony. Presja na takie dziadostwo ma sens. Jeszcze wypadałoby wysłać im projekt koszulki „Nach Dresden fliege ich nur mit Avro Lancaster”.” – skomentował pod postem Spyry jeden z internautów.

CZYTAJ TAKŻE: „Ile polskiej duszy jest w maśle orzechowym?” – Niemcy kpią z polskiego patriotyzmu konsumenckiego

Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

4 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz