Podkomisja rosyjskiego rządu do spraw polityki celnej uchwaliła w poniedziałek obniżenie z 25 do 15 procent stawek importowych na wwóz na terytorium Federacji Rosyjskiej samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 200 ton ? poinformowała służba prasowa rządu w Moskwie.

Oznacza to, że białoruski zakład BiełAZ mający 30-procentowy udział w światowym rynku samochodów do górnictwa wyrobiskowego straci na rosyjskim rynku pozycję uprzywilejowanego gracza. Do tej pory 70 procent produkcji BiełAZu trafiało właśnie na rynek rosyjski.

Od stycznia przyszłego roku podstarzała białoruska technologia będzie musiała bardziej uczciwie konkurować na rynku rosyjskim z amerykańskim gigantem Caterpillar, kanadyjską firmą Terex czy niemiecką Liebherr. Do tej pory BiełAZowi sztuka ta udawała się głównie dzięki sporej różnicy w cenie. BiełAZ-7530 o ładowności 220 ton kosztujący ok. 1,2 mln USD był o co najmniej 40 proc. tańszy od maszyn bardziej renomowanych konkurentów.

Michał Janczuk (TV Biełsat)

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply