Amazon stworzył powiązania z ogromnymi sprzedawcami w celu omijania przepisów w Indiach, szkodząc małym firmom, którym publicznie zobowiązał się pomóc – poinformowała w środę agencja prasowa Reuters.
Jak poinformowała w środę agencja prasowa Reuters, Amazon stworzył powiązania z ogromnymi sprzedawcami e-commerce w celu omijania przepisów w Indiach, szkodząc małym firmom, którym publicznie zobowiązał się pomóc.
Dokumenty z siedmiu lat uzyskane przez Reutersa pokazują, w jaki sposób Amazon uprzywilejowywał duże przedsiębiorstwa, gdy indyjscy urzędnicy próbowali chronić lokalnych kupców.
Według agencji dokumenty z lat 2012-2019 szczegółowo opisują agresywne podejście Amazona do przepisów w Indiach, gdzie firma nie może sprzedawać produktów bezpośrednio konsumentom, może stanowić platformę sprzedaży tylko dla zewnętrznych sprzedawców, którzy sprzedają większość towarów dostępnych w Amazon na całym świecie.
„Sprawdźcie granice tego, co jest dozwolone przez prawo” – mówiono pracownikom Amazona w 2014 roku w prezentacji zatytułowanej „Analiza ryzyka”. Slajdy zachęcały również pracowników do „ustanowienia procesu nalotu o świcie” na wypadek, gdyby policja lub inne władze złożyły im wizytę.
Amazon rzeczywiście przesunął te granice, przejmując pośrednie udziały w dwóch „specjalnych sprzedawcach” – Cloudtail i Appario – którzy odpowiadali za 35% sprzedaży platformy w Indiach na początku 2019 roku, podał Reuters.
Zobacz też: Francja: protesty przeciwko ekspansji Amazona
Firmy zostały założone przez spółki joint venture, które Amazon utworzył z indyjskimi przedsiębiorcami i obie otrzymały dotacje oraz dostęp do specjalnych narzędzi Amazon do zarządzania zapasami i fakturami.
Cloudtail powstał jako pierwszy i do marca 2016 roku obejmował prawie połowę całej sprzedaży Amazona w Indiach, czytamy w środowym raporcie. Appario powstało w 2017 roku, rok po tym, jak indyjscy urzędnicy narzucili ostrzejsze zasady, ograniczając udział jednego sprzedawcy w sprzedaży na platformie do 25 procent.
Te obejścia uwiarygodniają krytykę na temat tego, że Amazon daje garstce dużych sprzedawców przewagę nad małymi firmami, które walczą o przetrwanie. Amazon walczył z tymi obawami, zobowiązując się do zainwestowania 6,5 miliarda dolarów w Indiach, w tym 1 miliarda dolarów na rzecz inicjatywy wprowadzenia małych firm do internetu.
Zobacz też: Apple i Amazon zawieszają Parler w swoich usługach
Amazon nie zgadza się z doniesieniami Reutersa, według firmy historia opiera się na „bezpodstawnych” lub niepoprawnych informacjach, które „prawdopodobnie zostały dostarczone (złośliwie) z zamiarem wywołania sensacji i zdyskredytowania Amazona”.
Firma dodała, że traktuje wszystkich sprzedawców w „uczciwy, przejrzysty i niedyskryminujący sposób”.
„W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiło wiele zmian w przepisach regulujących rynki, a Amazon za każdym razem podejmował szybkie działania w celu zapewnienia zgodności” – powiedział rzecznik Amazon w oświadczeniu. „Dlatego wydaje się, że historia zawiera nieaktualne informacje”.
Zobacz też: Wrocław: Protest pracowników Amazona
Kresy.pl/Reuters
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!