Miliony złotych dla Facebooku od polskich polityków i instytucji

“Dziennik Gazeta Prawna” sprawdził ile pieniędzy instytucje rządowe wydały na promowanie swoich wpisów na portalu Facebook.

Portal Dziennik.pl zebrał dane na temat wydatków instytucji rządowych na reklamy na amerykańskiej platformie cyfrowej, dokonanych w okresie od 15 maja 2019 r. do 23 lutego 2023 r. Wydatki te wyniosły łącznie 5,4 mln złotych, jak opublikowano w niedzielę na portalu.

Lwią część tych pieniędzy wydała Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, która wydała w na potrzeby facebookowej reklamy 3,756 mln złotych.

Jeśli brać pod uwagę resorty, to najwięcej – 486,5 tys. zł wydało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Ministerstwo Zdrowia promowało swoje posty na Facebooku za 192,7 tys. zł. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przeznaczyło na ten cel 159,7 tys. zł.

W przypadku pozostałych resortów wydatki te osiągnęły poziom: Ministerstwo Cyfryzacji – 89,2 tys., Ministerstwo Rozwoju i Technologii – 73,1 tys., Ministerstwo Finansów – 51,3 tys., Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – 29,4 tys., Ministerstwo Klimatu i Środowiska – 12,4 tys., Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – 7 tys., Ministerstwo Infrastruktury – 5 tys. – twierdzi portal gazety.

 

Dziennik.pl sprawdził również ile na promocję na Facebooku wydali na swoich kontach sami politycy. W tej kategorii również zdecydowanym przodownikiem był premier Mateusz Morawiecki, który wydał 41,8,8 tys. zł. Za nim znalazł się minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro z wydatkami na poziomie 72,5 tys. Trzecie miejsce zajął zaś minister infrastruktury Andrzej Adamczyk płacąc Facebookowi 19,2 tys.

Na kolejnych miejscu Dziennik.pl umieścił: ministra spraw zagranicznych Zbigniewa Raua, który wydał 16,5 tys. Pozostali ministrowie wydali poniżej 5 tys. zł.

Czytaj także: Meta wprowadza płatną weryfikację kont na Facebooku i Instagramie

dziennik.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply