Służba Bezpieczeństwa Ukrainy rozpatruje wariant, w którym malezyjskiego Boeinga-777 zestrzelili pod Donieckiem byli ukraińscy wojskowi z Krymu, którzy przeszli na stronę Federacji Rosyjskiej.

“Osoby, które kierowały tym BUK-iem, nie mogły być ludnością miejscową, przygotowaną na jakichś tam kursach. Ludzie, którzy operują taką bronią, powinni mieć nie tylko profesjonalne przygotowanie, ale i doświadczenie” – powiedział Kanałowi 5 Wiktor Jahun, zastępca szefa SBU.

“Rozpracowujemy kilka wersji, w tym także wersję, że to nasi fachowcy, którzy pozostali na terytorium Półwyspu Krymskiego i przeszli na stronę Federacji Rosyjskiej” – dodał Jahun. Poiwedział on również, że poligon do ćwiczeń z systemami BUK znajduje się w Eupatorii.

unian.net/YouTube.com/Kresy.pl

Особами, які керували цим “Буком”, не може бути місцеве населення, підготовлене на будь-яких курсах. Люди, які керують такою зброєю, повинні мати не просто професійну підготовку, а досвід таких стрільб
Детальніше читайте на УНІАН: http://www.unian.ua/politics/952020-sbu-pripuskae-scho-bojing-mogli-zbiti-krimski-viyskovi-yaki-pereyshli-na-bik-rf.html
12 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. jazmig
    jazmig :

    Kto nas tutaj zasypuje bredniami SBU z unian.net? Tam były wyłącznie Buki ukraińskie i żadne inne.

    Ale już wiadomo że ten samolot zestrzeliły 2 samoloty ukraińskie SU-25. Najpierw rakietą powietrze-powietrze, a potem ostrzelały z działek pokładowych.

  2. sylwia
    sylwia :

    7 sierpnia 2014 r. malezyjska prasa ogłosiła stwierdzenie delegata OSCE Michala Bociurkiwa, że samolot został zestrzelony przez myśliwce. Bociurkiw jest Ukraińcem z Kanady, który był delegowany przez OSCE na miejsce rozbicia się lotu MH 17 aby zbadać przyczynę katastrofy. Stwierdzenie swoje wygłosił 29 lipca b.r. podczas wywiadu z Canadian Broadcasting Corporation. Dodał, że części kadłuba byly podziurawione przez silny ogień karabinu maszynowego (‘There have been two or three pieces of fuselage that have been really pockmarked with what almost looks like machinegun fire; very, very strong machinegun fire’). Wcześniej, 3 sierpnia b.r., reporter Associated Press Robert Parry, piszący dla Consortium News, zacytował swe źródła w wywiadzie USA, że ukraińskie siły zbrojne ponoszą odpowiedzialność za zestrzelenie malezyjskiego samolotu nad Ukrainą ( http://consortiumnews.com/2014/08/03/flight-17-shoot-down-scenario-shifts ). Malezyjski artykuł nosi tytuł ‘Badacze z USA stwierdzaja, że MH17 został strącany przez samolot’ (‘US analysts conclude that MH 17 downed by aircraft’). Ten artykuł jest tu: http://www.nst.com.my/node/20925 . Wywód OSCE był drukowany w prasie światowej i pokazał sie na wielu internetowych witrynach, np. tu: http://beforeitsnews.com/2012/2014/08/not-reported-by-the-global-mainstream-media-malaysian-press-charges-ukraine-government-shot-down-mh17-us-experts-concur-2451802.html . Srodki masowego przekazu w UE zatajają te informacje przed publicznością. Przypomnijmy sobie informacje zamieszczoną w Twitter przez kijowskiego kontrolera lotów, Hiszpana ‘Carlos’, zaraz po wypadku. Dwa ukraińskie myśliwce leciały koło tego Boeinga tuż przed jego zestrzeleniem. ‘Caza’ to jest myśliwiec. Powstańcy nie mają ‘dos cazas’. Carlos. @spainbuca El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine hasta minutos antes, de desaparecer de los radares 9:48 – 17 julio 2014. El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine hasta minutos antes, de desaparecer de los radares, ✈ Carlos. @spainbuca Sí las autoridades de kiev, quieren decir la verdad, esta recogido 2 cazas volaron muy cerca minutos antes , no lo derribo un caza. 9:54 – 17 julio 20. Jeden z uzytkownikow na tym forum uprzednio dokonal wpisu o Carlosie. Cytuję: ‘Na krótko przed tym, jak w mediach zaczęły pojawiać się informacje o zestrzeleniu malezyjskiego Boeinga 777 nad terenami kontrolowanymi przez noworosyjskich powstańców, jeden z cywilnych kontrolerów lotu na kijowskim lotnisku w Boryspolu za pośrednictwem serwisu Twitter zaczął na bieżąco relacjonować sytuację. O jego wpisach informuje portal GlobalResearch.ca. Konto @spainbuca należało do Hiszpana znanego tylko pod imieniem (lub pseudonimem) „Carlos”, od pięciu lat pracującego jako kontroler lotów na kijowskim lotnisku. Konto założono w 2010 roku a obserwowało je 11 tysięcy osób. Autor często dzielił się za jego pośrednictwem informacjami z życia ukraińskiego lotniska. Wieczorem 17 lipca, jeszcze zanim świat obiegły relacje o tragicznym końcu MH17, „Carlos” porzucił dotychczasowy lekki ton swoich wpisów. W ciągu dwóch następnych godzin w kolejnych krótkich wiadomościach przekazał między innymi: – do wieży kontroli lotów w porcie lotniczym Kijów-Boryspol 7 minut po zniknięciu samolotu z radaru wkroczyły ukraińskie służby specjalne wraz z obcokrajowcami, już wtedy mówiono o zestrzeleniu; – w ciągu trzech ostatnich minut lotu MH17 towarzyszyły dwa ukraińskie myśliwce, widziane na radarach przez personel kontroli lotów; – o eskorcie MH17 przez ukraińskie myśliwce wiedzieli ludzie z ministerstwa spraw wewnętrznych, ale nie wojskowi; Z racji użycia we wpisach języka hiszpańskiego, pozostały one niezauważone przez większość komentujących bieżące wydarzenia 17 lipca. Krótki wywiad z „Carlosem” przeprowadziła jedynie hiszpańskojęzyczna redakcja kanału Russia Today – mówi w nim on, że z racji swoich ostatnich wpisów otrzymał liczne pogróżki od ludzi związanych z „Majdanem” a ukraińskie władze dały mu i jego rodzinie 24 godziny na opuszczenie kraju. Treść wpisów w tym materiale nie jest komentowana ani rozwijana. Konto @spainbuca zostało usunięte z Twittera. Informacje podawane przez kontrolera lotów pokrywają się z tymi upublicznionymi przez brytyjskie media. Jak podaje „Telegraph”, trasa ostatniego lotu MH17 była nietypowa: została odchylona od zwykłego kursu o kilkaset kilometrów na północ. Co najmniej dziesięć poprzednich lotów MH17 nie przebiegało nawet w pobliżu terenów objętych walkami. Dla gazety wypowiedział się Robert Mark, pilot komercyjny i redaktor magazynu „Aviation International News Safety”, potwierdzając, że według zapisu tras lotów 17 lipca MH17 leciał nietypową trasą. Dodał także, że w przypadku gdyby był kapitanem tego rejsu i otrzymał polecenie zmiany trasy na przebiegającą nad rejonem walk, nigdy by się na to nie zgodził z własnej woli. – za Xportal.pl. Czytaj więcej tu http://fakty.interia.pl/raport-samolot-zestrzelony-na-ukrainie/informacje/news-nie-mozemy-tolerowac-prob-tuszowania-prawdy-o-locie-mh17,nId,1471730#utm_source=paste &utm_medium=paste &utm_campaign=firefox.’ Fotografia części kabiny pilotów podziurawiona serią karabinu maszynowego jest tu: http://themillenniumreport.com/wp-content/uploads/2014/08/MH17-part-with-holes-identified.jpg . W przechwyconej rozmowie pracownicy miliardera Kołomojskiego i ministra obrony Ukrainy Walerego Geleteja, Swiatosław Olijnik i Anatolij Gricenko, omawiają zestrzelenie lotu MH 17. Z rozmowy jasno wynika, że zestrzelenie było celowe i przygotowane i wykonane przez obecne władze kijowskie. Rozmowa jest po ukraińsku lecz jest dodane tłumaczenie na angielski. http://themillenniumreport.com/2014/08/hackers-learned-who-shot-down-boeing-in-ukraine/

  3. krok
    krok :

    Coraz bardziej wszystko wskazuje na to, że to zrobili ukraińcy na zlecenie zachodu. Nagrania, które nam puszczano jako rozmowy separatystów po zestrzeleniu Beinga okazały się rozmowami sprzed feralnym zestrzeleniem. Rzekome filmy i zdjęcia buków bez jednej sztuki okazały się materiałami ze strony ukraińskiej, wyłapali to internauci wskazując, że reklamy przydrożne w materiałach na których widać jadące buki bez jednej sztuki, znajdują się od wielu miesięcy po stronie ukraińskiej, a nie separatystów. A nasze media przekazały nam, jako buki wjeżdżające do Rosji. Rosjanie mają swoją kłamliwą propagandę, lecz przykro mówić Polska jest mekką antyrosyjskiej równie kłamliwej propagandy, a wystarczy zrozumieć motyw. Komu najbardziej zależało na tym, żeby ruskich ukrócić jakimś incydentem, np: zestrzeleniem samolotu pasażerskiego ?