Szef MON porównując katastrofy lotnicze stwierdził, że lżejszy MiG-29 ściął więcej drzew niż Tu-154, a skrzydło pozostało na miejscu.

Antoni Macierewicz poinformował w czwartek w wywiadzie dla TVP Info, że Komisja Badania Wypadków Lotniczych i Lotnictwa państwowego prowadzi swoje śledztwo w sprawie przyczyn katastrofy myśliwca MIG-29. Zapowiedział także, że w niedługim czasie powstanie raport, lub komunikat, który zostanie podany do opinii publicznej.

Komisja zwróciła się o zdjęcia obrazujące miejsca zdarzenia. Rzeczywiście samolot wielokrotnie lżejszy, mniejszy i słabszy przecież niż TU-154, a który zniszczył nieporównanie więcej drzew, bo nie jedną brzozę, tylko dziesiątki drzew, wychodzi z tego względnie cało. Skrzydła nie są oderwane. Pilot jest we względnie dobrym stanie – powiedział minister Obrony Narodowej.

CZYTAJ TAKŻE: Rosja: Polska narzuca kolejne teorie spiskowe ws. katastrofy smoleńskiej

Zdaniem Macierewicza porównanie katastrofy myśliwca tego zdarzenia z katastrofą smoleńską “jest racjonalne”. I Komisja postanowiła takiego porównania dokonać. Gdy będą tego efekty opinia publiczna zostanie poinformowana – stwierdził szef resortu obrony.

Antonii Macierewicz dodał również, że pilot myśliwca MIG-29 czuje się już dobrze. I prawdopodobnie wigilię będzie mógł spędzić w domu – dodał minister. Zaznaczył również, że to dobry pilot, który zawsze miał dobre oceny, dobre opinie swoich przełożonych.

Szef MON dodał, wszystkie narzędzia lotnicze działały dobrze. Zarówno samolot był sprawny jak i wieża – zaznaczył Antonii Macierewicz.

Kresy.pl / tvp.info

3 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. jazmig
    jazmig :

    Warto zacząć od tego, że amerykański myśliwiec bez problemów przeciął linę nośną kolejki linowej we Włoszech i z niewielkim uszkodzeniem skrzydła wrócił do bazy. Samoloty wojskowe mają bardzo mocne skrzydła i kadłuby, aby wytrzymały one zderzenia z ptakami, z drzewami przy niskim locie itp. przeszkodami.

    Samoloty pasażerskie nie potrzebują takich wzmocnień, dlatego nie stosuje się ich w tego rodzaju maszynach. Tytanowe skrzydło jest b. drogie i nie ma sensu stosować go w samolotach pasażerskich.