Jesienią będzie wiadomo, którędy zostaną przełożone tory Rail Baltica – przez Szawle czy Poniewież.

Są próby skierowania zwrotnicy do jednego czy drugiego miasta – nie trzeba na razie kruszyć kopii, musimy zaczekać na wyniki studiów wykonalności. Obecnie prowadzona jest analiza oddziaływania projektu na środowisko. W studium spółki Aecom tor planuje się poprowadzić przez Poniewież, w zatwierdzonym przez nas planie tor idzie jednak przez Szawle. Na jesieni będziemy mieli całe studium i wtedy będziemy wiedzieć dokładnie” – mówi wiceminister transportu Saulius Girdauskas.

Litwa, Łotwa i Estonia prowadzą negocjacje w kwestii powołania wspólnej spółki państw bałtyckich, która będzie wdrażała projekt Rail Baltica. Litwini, nie czekając na kraje ościenne, zbudowali już swój pierwszy odcinek Rail Baltiki od Mockawy do Šeštokai.

Finansowanie budowy Rail Baltica odbywa się poprzez specjalny instrument finansowy. 85 proc. środków ma pochodzić z Unii Europejskiej. Infrastruktura kolei, która powstała na Litwie pozostanie własnością Kolei Litewskich.

ZW.LT/KRESY.PL

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply