238 pociągów – wielkie zakupy i zmiany w PolRegio

Według nowej strategii Przewozów Regionalnych, do 2030 roku w ramach marki PolRegio ma zostać zakupionych blisko 240 nowych pociągów. Składy starego typu mają być dalej modernizowane.

Przewozy Regionalne planują wielkie zakupy, chcąc wprowadzić markę PolRegio w XXI wiek. Za 600 mln złotych ma zostać zakupionych lub zmodernizowanych niemal 70 pociągów. Łącznie, do 2030 roku tabor ma liczyć 238 nowych składów, a do 2023 roku średnia wieku taboru ma być dwa razy mniejsza, niż obecnie.

Plan ogłoszono na rozpoczętych wczoraj w Gdańsku Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO. Wiadomo, że nieoficjalny debiut pierwszych nowych pociągów na torach nastąpił w czerwcu. Chodzi o pierwszy z pięciu zakupionych pojazdów spalinowych Link. W najbliższych kilkunastu miesiącach mają pojawić się kolejne. Część z nich czeka na modernizację w fabryce w Mińsku, inne są właśnie kończone w bydgoskiej firmie Pesa. Do końca 2018 roku otrzyma łącznie 50 nowych lub zmodernizowanych pojazdów.

Czytaj także: PKP Intercity nie chce więcej pociągów DART produkowanych przez Pesę Bydgoszcz

Jak zapewnia Artur Kowalczyk z Przewozów Regionalnych, pasażerowie odczują wielki skok jakościowy. Zaznacza, że zupełnie inaczej podróżuje się w zmodernizowanym taborze, posiadającym klimatyzację i Wi-Fi.

Kowalczyk zapowiada też, że do 2030 roku spółka chce pozyskać co najmniej 30 pojazdów z napędem hybrydowym, 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych. Te wraz z nowymi lokomotywami umożliwią zestawienie pojemnych składów zmiennokierunkowych. Ponadto, strategia działania firmy zakłada również pozyskanie 9 lokomotyw spalinowych i 11 elektrycznych.

Wielkie zakupy mają być możliwe dzięki wzięciu przez Przewozy Regionalne kilkuset milionów złotych kredytu.

Przewozy Regionalne istnieją od 2001 roku i są największym kolejowym przewoźnikiem w Polsce (27 proc. udziału w rynku przewozów pasażerskich). Codziennie uruchamia ok. 1800 pociągów, kursujących głównie na trasach lokalnych. Jednak spółka raczej nie budziła pozytywnych skojarzeń, m.in. ze względu na stan taboru i problemy finansowe

Na początku listopada 2015 r. większość udziałów w spółce przejęła Agencja Rozwoju Przemysłu. Pozostała część przypadła samorządom wszystkich województw. W 2016 roku Przewozy Regionalne osiągnęły zysk na poziomie 51,2 mln zł. Dodajmy, że strata za 2015 rok wyniosła 88,4 mln zł.

businessinsider.com.pl / radiozet.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply