27 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. olenka
    olenka :

    Udział Ukraińców w zdławieniu Powstania Warszawskiego. Imponujące zstawienie materiału faktograficznego. B. cenne źródło. Natomiast nie rozumiem wzywania kogokolwiek do przepraszania.
    – wymordowanie milionów obywateli II RP
    – wymordowanie ogromnej ilości kadry średniej i wyższej
    – zwłaszczenie połowy Kraju
    – ogromne zniszczenia
    – ogromne rabunki trwające do dnia dzisiejszego
    – wynaradawianie obywateli II RP i ich potomnków
    – trzymanie w niewoli niemieckiej , a potem sowieckiej
    – i wiele wiele innych zbrodni.
    I to wszystko ma być skwitowane słowem “przepraszam” ???????????
    Powiedzmy, Niemcy, Rosjanie, Ukraincy, Brytyjczycy, Francuzi i Amerykanie
    powiedzą “przepraszam” i co ????????
    Sprawa załatwiona ???????????????

    • pawel_krak
      pawel_krak :

      relacje świadków, którzy przeżyli powstanie można było posłuchać dziś w radiowej trójce. to była wstrząsająca audycja. pacyfikowaniem powstania, zajmowali się a najbardziej bestialiski i zwierzęcy sposób ukraińcy. ta nacja jest wyjątkowa. to najbardziej fałszywa hołota, która czując za plecamii bezkraność potrafi mordować, gwałcić i palić. to jest natura małorusinów. nic tego nie zmieni. ich trzeba trzymać za mordę.

    • raul
      raul :

      po powodu udzialu ukraincow w DSW 1939-45-
      wikipedia -Soviet military dead and Missing by nationality (1941–45) According to Krivosheev [25]
      Total Percentage
      Russians 5,756,000 66.402%
      Ukrainians 1,377,400 15.890%
      Belarusians 252,900 2.917%
      jak baczymo,straty wojskowe ukraincow w kilko raz wieksze niz straty USA czy Britanii

    • raul
      raul :

      ,, zajmowali się a najbardziej bestialiski i zwierzęcy sposób ukraińcy. ta nacja jest wyjątkowa. to najbardziej fałszywa hołota, która czując za plecamii bezkraność potrafi mordować, gwałcić i palić. to jest natura małorusinów. nic tego nie zmieni. ich trzeba trzymać za mordę. ,,-a jak byc z ukraincami jakim oderwalo noge i t.p. np. pod czas Operacja wiślańsko-odrzańska (\”Ofensywa styczniowa\”),Przyczółek baranowsko-sandomierski i t.p.. a to setki tys.ludzi?

    • kajetan40
      kajetan40 :

      Udział tej nacji w dławieniu Powstania Warszawskiego jest nie, mały przy pozwoleniu faszystów niemieckich nie jeden nie dwa mieli z tego ogromną satysfakcję dzikiej chorej swojej wyobraźni robili to z przyjemnością,mordując polską ludność słowo przepraszam z ich ust brzmiało by bardzo fałszywie mają na swoich sumieniach nie jedno bestialstwo ,wstyd że ten rząd antypolski w Warszawie kłamie tak perfidnie media nurtu żydokomuny skończcie z tym kłamstwem Polacy nie chcą was oglądać ani słuchać i czytać! jeszcze Rzeczpospolita nie zginęła póki my w niej żyjemy.

  2. jagger
    jagger :

    Nie jest to obiektywny artykuł. Z każdej jego strony przebija się podskórna nienawiść do narodu ukraińskiego. Pod przykrywką natłoku tytułów, dat, nazwisk – próbuje autor sprawić wrażenie, że o to oczom ukazuje się cała prawda, niepodważalna. Gdyby to wszystko było takie proste… Geneza nacjonalizmu ukraińskiego sięga głęboko w historię Polski również… Ja rozumiem tych, którzy cierpią pamiętając. Ale na Boga, nie można podsycać ciągle nienawiści, bo to nikomu nie służy. Na co nam narodowa nienawiść do Ukrainy? Pomoże Panu to w czymś?

    Różne były losy Ukraińców podczas II WŚ. I nie takie czarno-białe jak Pan opisuje.
    Że zacytuję fragment: \”Nie ulega wątpliwości, że Ukraińcy obok wielu innych zbrodni popełnionych wobec Polski i na narodzie polskim podczas II wojny światowej mają na swoim sumieniu także chyba raczej spory udział w zdławieniu Powstania Warszawskiego i zniszczeniu stolicy Polski.\”

    Z podkreśleniem \”także chyba\”. Brakuje tylko \”prawie na pewno\”.

    Byli Polacy, którzy równie chętnie pomagali Niemcom w likwidowaniu Żydów. I pewnie było kilkuset nawet Ukraińców w Warszawie. I pewnie mordowali. Tylko takie przedstawianie faktów spowoduje, że zaraz będzie się mówić \”Ukraińcy stłumili Powstanie Warszawskie\”.
    Propaganda radziecka, na którą również śmiało się Pan powołuje (choć cytowanie książek z lat okresu stalinowskiego w Polsce to wyraźnie nadużycie) jak widać wciąż spogląda ukradkiem na nas w XXI wieku. A wszystko to kwitnie na glebie bogatej w nienawiść. Nienawiść.

    Smutno mi o tej później porze…

    • tagore
      tagore :

      Bandera to świadomie zasiał i dziś liderzy \”Swobody\” uważają ,że okupantów (Polaków)
      należało zwalczać również w taki sposób jak na Wołyniu.\”Swoboda\” zamierza przejąć władzę na Ukrainie.
      Śledzę ukraińskie media i nie widać wśród ukraińskich polityków nikogo zainteresowanego
      współpracą z Polską.Tworzenie w Polskich mediach fikcji na temat perspektyw współpracy
      Polsko Ukraińskiej na pewno nie leży w Polskim interesie. Świadomie zniekształca się obraz
      wydarzeń na Ukrainie pod kreowaną fikcję.

      tagore

      • tutejszym
        tutejszym :

        A czy dopuszcza Pan możliwość powstania innej Ukrainy w wyniku tej ich domowej wojny? A może “Swoboda” będzie mogła działać tylko na terenie tego tworu który ja nazywam ZapUkr? W łagodną ewolucję porządku na ZapUkr w stronę ludzkiej demokracji to obecnie przestałem już wierzyć. Pozbyłem się złudzeń. W jakich możliwych kierunkach mogą potoczyć się zdarzenia na Ukrainie?

    • jazmig
      jazmig :

      jagger, nie kłam. Autor podaje źródła, a są to źródła różnorodne. Po prostu, Ukraińcy mają widocznie taką cechę, że lubią okrutnie mordować. Ja rozumiem, że na wojnie zabija się przeciwnika, ale nie oznacza to, że przed śmiercią należy go torturować, a już torturowanie i mordowanie cywilów w ogóle nie nadaje się do usprawiedliwienia. Nie bez powodów Niemcy używali Ukraińców jako strażników obozów zagłady.

    • fiesta
      fiesta :

      jagger…. “narodu ukrainskiego” NIGDY NIE BYLO.
      Oświadczenie ONZ: 7 kwietnia 2014 roku ósmy Sekretarz Generalny ONZ Ban Ki-moon wygłosił oszałamiające oświadczenie, którego emisja została zakazana w ukraińskich mediach i w Internecie.

      Do porządku obrad na posiedzeniu Rady Bezpieczeństwa ONZ została wniesiona kwestia konfliktu między dwoma państwami. W rezultacie uzgodniono następujący wniosek: Ukraina od dnia 25 grudnia 1991 roku do dzisiaj nie zarejestrowała jeszcze swoich granic. W ONZ nie zostały przedstawione i zarejestrowane granice Ukrainy jako suwerennego państwa!

      Z tego powodu możemy uważać, że żadnych naruszeń prawa przez Rosję wobec Ukrainy nie było i być nie może. Zgodnie z umową zw Wspólnotą Niepodległych Państw terytorium Ukrainy jest okręgiem administracyjnym Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich. Tak więc nie można nikogo obwiniać o separatyzm i przymusową zmianę integralności granic Ukrainy. W ramach prawa międzynarodowego kraj ten po prostu nie ma oficjalnie zatwierdzonej granicy.
      (https://tajnearchiwumwatykanskie.wordpress.com/2014/07/01/oswiadczenie-onz-panstwa-ukraina-nie-ma-i-nigdy-nie-bylo/).

      https://www.youtube.com/watch?v=PCFYBTEm1go

    • tagore
      tagore :

      Kult Bandery ,ukraińskie podręczniki czy polityka historyczna Pana Wiatrowycza oraz brak polityków
      ukraińskich dążących do gospodarczej politycznej współpracy z Polską nie daje podstaw do uważania Ukrainy za kraj przyjazny Polsce. Opinie części obywateli Ukrainy przyjazne Polsce nie przekładają się na politykę Państwa.

      tagore

    • sylwia
      sylwia :

      bolszewików.
      Nienawiść Ukraińców do Polaków żyje i jest na Ukrainie zach. podsycana. Ok. 7000 ukraińskich esesmanów z dywizji SS “Galizien” z tzw. ‘listy Rimini’ uzyskało po wojnie azyl w Anglii, Kanadzie i USA. Należy wspomnieć, że SS “Galizien” uczestniczyła w masowych mordach polskiej ludności m.in w Warszawie, Podkamieniu, Palikrowach i Hucie Pieniackiej. Na Zachód przeniósł się tajny rząd ukraiński OUN, który nałożył miesięczny haracz na każdą rodzinę ukraińską na emigracji i wkrótce okazał się przydatny pewnym służbom specjalnym. Urósł w siłę. Ukraińcy z RONA Kamińskiego gwałcili w Warszawie kobiety i razem z Czeczeńcami i Ukraińcami Direlwangera mordowali dzieci i całe rodziny na warszawskiej Ochocie i Woli w 1944 r. Masowe groby tych ofiar można obejrzeć na warszawskim cmentarzu Powstańców Warszawy a na Woli i Ochocie liczne tablice na domach przypominają o wymordowanych ich mieszkańcach przez Ukraińców. Członek mojej rodziny był wtedy na Ochocie i wspominał o rozmowach z Ukraińcami w mundurach SS. Oni gwałcili i rabowali. Potem przygotowywali siȩ rozstrzelać mieszkańców zgromadzonych na podwórku przy ul Filtrowej 71A, ustawiając w oknie naprzeciw nich karabin maszynowy. Przypadkiem zajrzał tam patrol Wehrmachtu i jego dowódca zapobiegł przygotowywanej przez Ukraińców masakrze, rozkazując umieścić wszystkie rodziny przy całej długości Filtrowej na połowie jezdni od strony domów, zostawiając drugą połowȩ dla niemieckich patroli. Uniemożliwiając Ukraińcom masakrȩ cywilów, on ocalił życie kilku tysiącom ludzi. Po wypȩdzeniu ludności z Warszawy, te domy zostały wypalone, lecz zostały po wojnie odnowione i stoją jeszcze. Mam nadziejȩ, że ten szlachetny człowiek szczȩśliwie przeżył koniec wojny. Podczas gdy oficjalna polityka ukraińska nakazuje czcić banderowskich i hitlerowskich bandytów, oficjalna polityka rosyjska poszła w kierunku przciwnym. SS, UPA, ROA i RONA są w Rosji uznane za organizacje zbrodnicze a propagowanie ich sloganów i nośników jest zabronione przez Kodeks Karny. Stosunek władz Rosji do hitleryzmu i banderyzmu jest zdecydowanie wrogi i stanowi kontrast ze stosunkiem władz polskich do tych zbrodniczych ideologii. Rosyjski film o ukraińskim hitleryźmie ‘Nigdy nie bȩdziemy braćmi’ odzwierciedla zarówno oficjalne rosyjskie stanowisko w tej sprawie jak i ogólny sentment Rosjan. Polski film Basti’ego o podobnej wymowie niestety nie odzwierciedla oficjalnego stanowiska polskiego rządu środków masowego przekazu. Wykorzystują to Ukraińcy, których antypolska napastliwość i nachalna roszczeniowość narastają. Ukraińcy są winni ludobójstwa na narodzie polskim: 300 000 – 400 000 bestialsko zamordowanych: Dr. Wiktor Poliszczuk. “Gorzka Prawda, Zbrodniczość OUN-UPA, Spowiedź Ukraińca”, Toronto, Warszawa, Kijów 1995. str. 279. Także patrz http://www.kresowianie.info/userfiles/file/E-Ksiazki/Ludobojstwo-OUN-UPA-na-Kresach.pdf Niemcy są winni śmierci setek tysięcy Polaków. Jednakże pokajali się, przyznali się do winy i przeprosili. Hitleryzm i jego symbole są zakazane w Niemczech. Dzięki temu nasze stosunki z Niemcami są znośne. Ukraińcy wypierają się odpowiedzialności za barbarzyńskie ludobójstwo Polaków. Organizacja, która jest winna tego ludobójstwa, UPA, jest czczona na zach. Ukrainie. Ukraiński prezydent Poroszenko [Walcman] otwarcie chwali UPA. Są na Ukrainie pochody ku czci UPA i SS. To jedyny kraj na świecie gdzie jest jawny hitleryzm. Nie będzie zgody z Ukraińcami dopóki nie wyrzekną się hitleryzmu i jego symboli i nie uznają swej winy za to ludobójstwo. Przez to solidaryzujemy się z powstańcami donbaskimi, którzy przeciwstawili się naszemu wspólnemu śmiertelnemu wrogowi: odrodzonemu ukraińskiemu hitleryzmowi. Nie należy wspierać Ukrainy bo to jest kraj, który gloryfikuje katów Polaków. 14 października 2014 r. ukraińska straż graniczna powiedziała polskiemu dziennikarzowi: „…Bandera za mało was Lachów ubił!”, „… wyprowadzić za stodołę i rozstrzelać!”( http://www.kresy.pl/wydarzenia,spoleczenstwo?zobacz/wspieral-donbaskich-separatystow-teraz-ma-zakaz-wjazdu-na-ukraine). ). Ukraińcy to nasi zacięci wrogowie. Teraz gorsi od Niemców i Rosjan. OUN tajnie uchwaliła cele i metody rozwalenia państwa polskiego i zagarnięcia Polsce terytorium. Te cele są konsekwentnie realizowane i widać ich skutki w postępującej ukrainizacji Polski i jej życia politycznego. Ta uchwała jest tu: http://www2.kki.pl/piojar/polemiki/rubiez/osad/uchwala.html Komentarze do niej są tu: http://wolyn.org/index.php/publikacje/250-w-krgu-tzw-uchway-krajowego-prowidu-organizacji-ukraiskich-nacjonalistow.html

      https://www.youtube.com/watch?v=cxtxB3wJhmw

      https://www.youtube.com/watch?v=tp-0UmYmuYI

      https://www.youtube.com/watch?v=AwxLIW81rRY

  3. bogumil
    bogumil :

    Przez wieki dusiliśmy ruchy niepodleglościowe Ukraińców to nie można się dziwić za Wołyń czy Powstanie Warszawskie. Nie że zgadzam się z tym postępowaniem czy usprawiedliwiam ale taka jest historia. Teraz mają swoja niepodległość i mordują sie z Rosją

    • sylwia
      sylwia :

      Nie było ruchów niepodległościowych Ukraińców bo nie było Ukraińców. Ukraińców i Ukrainȩ wymyślili generałowie Ludendorff i Hindenburg wspomagani przez pederastȩ Wilhelma Franza von Habsburg-Lothringen, późniejszego druha Melnyka i Konowalca z OUN, jako czȩść antyrosyjskiej strategii Prusów.

  4. bogumil
    bogumil :

    Przez wieki dusiliśmy ruchy niepodleglościowe Ukraińców to nie można się dziwić za Wołyń czy Powstanie Warszawskie. Nie że zgadzam się z tym postępowaniem czy usprawiedliwiam ale taka jest historia. Teraz mają swoja niepodległość i mordują sie z Rosją

    • kojoto
      kojoto :

      na początek Panie “bogumil” proponuję odstawić gazetę wyborczą i/lub gazetę “polską”. Potem poczytać trochę o historii. Wtedy można się wypowiadać. No i to, że tłumaczysz bestialstwo szowinistów ukraińskich w taki sposób, to już najgorzej o Tobie świadczy. Zresztą innych którzy się tu wypowiadają zawsze usprawiedliwiając banderowców i inne bydło z tzw. Ukrainy. Amstaf czy ten Jagger: ” Byli Polacy, którzy równie chętnie pomagali Niemcom w likwidowaniu Żydów.” splunięcia nie warte są te wasze opinie.

  5. zefir
    zefir :

    Niemieckie zbrodnicze plemię nie poniosło żadnej odpowiedzialności za swe zbrodnie.Dzisiaj córy,wnuki i (..)syny tego plemienia za niewinnych się mają Polaków do miłosierdzia ciapatych wzywają,a jakże nawet demokracji pouczają.Swoje tj niemieckie katownie i obozy śmierci polskimi nazywają,w swej durnocie w lewactwo uciekają.A tak po prawdzie Niemcy za swe zbrodnie Polsce niemal bilion USD za same zniszczenia materialne zalegają.Gdy zaś uwzględnimy stawkę ONZ za jednego zamordowanego,to Niemcy Polsce dalsze 6 bln USD wiszą i zalegają.Niech Niemiaszki nie liczą,że demokracja wszystkie ich zbrodnie przykryje-niech więc nie pouczają,za niewinnych się nie mają,Polaków do miłosierdzia ciapatych nie wzywają,Polaków demokracji nie pouczają.Określenie powstańczej prasy”Oprawcy-Ukraińcy”aktualne jest do dziś,tak samo jak ukraińskie bestialskie zbrodnie na Polskości na Wołyniu i Małopolsce Wschodniej.Ukraińskie SS “Galizien” w kolaboracji i wsparciu Niemców ,polskie dziewczyny,polskie niewiasty gwałciło i bestialsko mordowało.W ten sposób ta psia ukraińska nacja dawała ujście dla swej nienawiści do Polaków.Nic w tej banderowskiej uświęconej nacji nic nie zmieniło się,jeśli chodzi o Lachów,yj Polaków.Ukraińskie zbrodnicze bestie ożywają w dzisiejszym banderlandzie,o dziwo wspieranym przez zdrajców Polski.Banderowcy,miłośnicy OUN-UPA przemożnie do zbrodniczych “sukcesów”,zdrajców z pułku Rona się dołożyli.Tym ta wielotysięczna banda ukraińskich jełopów też się wsławiła.Ukraińcy,w tym banderowcy miasto Warszawę palili,ją niszczyli,jej mieszkańców gwałcili i riezali-niech do wszystkich Polaków dotrze,że mordercza Ukraina,to dno!