Formalnie Izrael nie może reprezentować ofiar nazistów niemieckich,będących obywatelami Polski chociaż żydowskiej narodowości,tj ok 3mln osób.Państwo polskie do tego Izraela nie upoważniło.W świetle prawa międzynarodowego to logiczne,byli obywatelami Polski,do 1948r państwowości Izraela nie było. Izrael z pewnością powyższej logiki nie zaakceptuje,dlatego że z tytułu ofiar polskich obywateli wyłudził już od Niemiec ponad 50 mld DM pod szyldem holokaustu. Bezspadkowe mienie żydowskich ofiar II W.Ś.-obywateli Polski,zgodnie z prawem polskim i międzynarodowym przeszło na rzecz Skarbu Państwa Polskiego,co sprawiedliwe i prawnie logiczne.Izraelowi bezprawnie to się nie podoba,chce dalej oszustwo prawne i finansowe kontynuować,dlatego ta militarna soldateska tak buńczucznie na prawodawstwo Polski reaguje.Nowelizowana w Polsce Ustawa o IPN zaprzeczając istnieniu "polskich obozów koncentracyjnych","polskich obozów zagłady"itp rozbraja podstępną i fałszywą izraelską antypolską argumentację i złudzenie prawa do schedy bezspadkowejpo żydowskich ofiarach-obywatelach polskich.Israel będzie wszystko czynił by Polskę nastraszyć,w tym medialnie i propagandowo światu chachmęcić,ambasadora z Warszawy odwoła,z gorzkimi żalami do USA będzie chodził,wszystko dla jednego: by do nienależnego mienia bezspadkowego w Polsce się dorwać.
@1000_szabel Rosjanina ? Nie wierzę.No chyba ,że się urodził pod Kijowem? Bo z tego co się orientuję jest ich w Polsce (Rosjan) niewielu i z banderowcami nie jest im po drodze.
@donald Czy rabin jest ignorantem ? Nie posądzał bym go o to.Myślę ,że po takim oświadczeniu miał nadzieję ,iż Polacy padną na kolana i krzykną :prezydencie Duda nie podpisuj ustawy ,prosimy Cię MY NARÓD.
W odpowiedzi powinny pojawić się w polskiej prasie artykuły piszące prawdę. Przy okazji nie omieszkałbym zaznaczyć, że wg najnowszych badań (vide np. publikacje T.A. Kisielewskiego) śmierć gen. W. Sikorskiego była wynikiem zamachu zorgnizowanego i dokonanego wspólnie przez Brytyjczyków i sowietów.
Na Jerusalem Post pojawil sie dzisiaj artykul o "Ukraine's Chief Rabbi wants Holocaust Program moved to his country" Czyli ze "Glowny Rabin Ukrainy chce przeniesc marsz zywych na Ukraine". Zamiescilem 4 komentarze i juz po poltorej godzinie artykul ten zniknal z pierwszej strony internetowej wersji "Jerusalem Post" ( moze szybciej po bylem na fitness). Posluzylem sie prawda i faktami historycznymi. ...... To udowadnia ze trzeba miec odwage poslugiwania sie prawda... a takze ze takie wpisy powinni tam robic pracownicy zatrudnieni przez panstwo Polskie a nie amatorzy tacy jak ja.
1. It is very" good" idea.Holocaust survivors will be able to walk together SS Galizien and SS Viking veterans , UPA and Vlasow veterans. It it is posted on Jerusalem Post so must be seriously considered by Israeli counterparts.
Many SS personnel in Auschwitz where mainly ethnic Polish were killed since 1940 and Birkenau where Polish citizens of Jewish origin were killed since 1942 were Ukrainians.
Reply
Share
7 Likes
2. My grandmother younger brother ( they both were helping Polish citizens of Jewish Origin) was betrayed by his best friend who just happened to be Ukrainian and Gestapo collaborator. I have nothing against Ukrainians and I have many colleagues among them. Simply Ukrainian Rabbi does not show any respect to murdered,tortured Jews who were killed by Ukranian UPA, SS Galizien , SS other formation as much as ethic Poles. Stepan Bandera so much supported in Ukraine-USA best ally was behind philosophy of removing both Polish and Jews from Ukraine permanently.By simply proposing to move march to Ukraine Ukrainian Rabbi shows ultimate lack of respect to all Jewish victims of holocaust.
It also shows that He does not know the history of the second war at all.
Tlumaczenie tego postu bezposrednio powyzej-Mojej babci mlodszy brat ( obydwoje pomagali polskim obywatelo o pochodzeni zydowskim) byl zadencjunowany przez najlepszego przyjaciela ktory byl konfidentem gestapo i Ukraincem. Ja nic do Ukrancow nie mam i mam wsrod nich sporo kolegow. Po prostu Glowny Rabin Ukrainy pokazuje pogarde do zamordowanych i zameczonych Zydow zabitych przez ukrainskie UPA, SS Galizien, inne formacje SS w takim samym stopniu jak Etniczni POlacy. Stepan Bandera tak bardzo popierany na Ukrainie-najlepszego sojusznika USA stworzyl filozofie usuniecia na stale z Ukrainy zarowno Zydow jak i Polakow. Glowny Rabin Ukrain proponujac przeniesienie marszu zywych na Ukraine pokazuje krancowy brak szacunku dla wszystkich Zydowskich ofiar Holocaust. Glowny Rabin Ukrainy pokazuje ze w sprawach drugiej wojny swiatowej jest kompletnym ignorantem.
Reply
Share
4 Likes
3. It is very" good" idea.Holocaust survivors will be able to walk together SS Galizien and SS Viking veterans , UPA Vlasow veterans. It it is posted on Jerusalem Post so must be seriously considered by Israeli counterparts
Reply
Share
5 Likes
4. Between 1939-1942 out of ten murdured Polish Citizens nine were ethnic Poles and one was Polish Citizen of Jewish Origin.
During 1942-1945 out of ten murdured Polish Citizens six were Polish Citizens of Jewish origin and four were Ethnic Polish Citizens.
Before 1942 there were cases when ethnic Polish were pretending they were Jews to feel safer.
It changed starting 1942.
Reply
Share
3 Likes
Inspiratorzy nazistowskich metod Bandery, Niemcy, zdążyli się dorzucić poprzez ichnią ukraińską diasporę, nim to uczynili pozostali jej przedstawiciele? Jakieś to takie niedziwne.
Publicyści "The Guardian",Panie Freedland,nie utożsamiajcie Polaków z obtwatelami IIRzeczypospoliyej Polskoej.Wśród obywateli IIRP znaczną ilość stanowili obywatele narodowości ukraińskiej,zamieszkujący głównie Galicję na zachód od rzeki Zbrucz,Zachodni Wołyń i pobliskie dzielnice Polski.Ci Ukraińcy-obywatele Polski,zdradzili Polskę od pierwszych chwil jej okupacji przez IIINiemiecką Rzeszę i podjęli jawną kolaborację z niemieckim nazizmem,przysięgali wierność Hitlerowi,gorliwie i ochotniczo współpracowali z hitlerowcami ,zwłaszcza w bestialskiej likwidacji obywateli polskich narodowości polskiej i żydowskiej.W zaplanowanej ludobójczej czystce etnicznej z rąk Ukraińskich oprawców zginęło bestialsko zamordowanych ok 130tysdo 200tys Polaków,oraz ponad 200tys polskich Żydów.Szacunki Jana Grabowskiego o zamordowaniu ok 200tys Żydów mogą być zasadne gdy ich autorstwo odniesiemy do Ukraińców ,obywateli okupowanej Polski.Ukraińcy wsółpracowali z niemieckimi okupantamiw ramach licznych ochotniczych formacji wojskowych o parawojskowych,przykładowo:Ukraińskiej Powstańczej armii(UPA),!4 Dywizji Grenadierów Waffen SS,Legionu Ukraińskiego,Dywizji Von Stumpfold,Legionu PuMa,Ukraińskiej Policji Pomocniczej,Batalionów "Nachtigall" i "Roland",Batalionów zmotoryzowanej policji "Schmuyzmannschaft nr 103,109,201,101; 5-ciu ochotniczych Pułków Policji SS o nr 4,5,6,7,8,Brygady Przeciwpancernej "Wolna Ukraina",oraz brygady Spadochronowej Gruppe B,itd,itp.Istotną morderczą i bestialską siłę ukraińskiego nacjonalizmu była tzw czerń wywodząca się z ukraińskich chłopów podjudzanych przez popów greko-katolickich.
@jwu W Krakowie kuźwa? A swoją drogą obawiam się jednego ,że nasz Gliński dofinansuje tego gniota ? No i jeszcze jedno ,jak piękny aktor może zagrać Banderę ? To tak jakby B.Pitt (ten sprzed lat )miał zagrać Goebelsa.
No dobrze, pan pismak przywołał szmalcownika o nazwisku Przędziała ,a ja dla przeciwwagi podam nazwisko komendanta obozu w Lenta, o nazwisku Sherwitz.Jak się licytować ,to się licytować.
@UPAdlina Nie Ty jeden.A swoją drogą , media publiczne (bo na TVN i Polsat,nie ma co liczyć) za mało nagłośniły i wyjaśniły Polakom ,o co faktycznie chodzi z tą ustawą .Że tu nie tylko o nazewnictwo obozów idzie ,ale o współwinę "narodu" Polskiego za holocaust.Którą coraz więcej środowisk (wiadomo jakich) nas obarcza.Stawiając w jednym szeregu z Hitlerowcami.Obawiam się ,że przynajmniej 60% Polaków nie wie o co chodzi ? I łykają jak pelikany wszystko co powie Schetyna i jego żołnierze z PO.Gdyby naród był w pełni świadomy ,to PO i Nowoczesna (po najbliższych wyborach) przeszłyby do historii ?
To ciekawy pomysł tym bardziej,że przypomni szmalcownictwo zydów po 17 września 1939r wobec Polaków . Witanie Sowietów i Niemców bramami trumfalnymi przez żydów to
był wtedy norma . Nie wspomne o uczestnictwie w banderowskich bandach jako lekarze , bojcy , donosiciele. To historia nieewygodna dla Izraela .
Nareszcie rabin podjął słuszna propozycje. Popieram i podpisuje sie obiema rękami .
Zostawcie "nasz" niemiecki obóz Auschwitz w spokoju i wynoście sie na wasza Judeoukraine.
Znów Schetyno bredzisz i błaznujesz.Soldateska Izraelska i żydowska rozpętała w światowych mediach podstępną burzę,gdyż walka z propagandą "polskich obozów zagłady" ,"polskich obozów koncentracyjnych","polskich nazistowskich obozów",itp im się nie podoba,zaś debilowi Schetynie to odpowiada,gdyż wg kretyna Schetyny to "polska racja stanu".Zakompleksiony pajac nie dostrzega,że izraelska świta rządowo-parlamentarna to nakręca na czele z premierem Nethaniachu znieważając Polskę i Polaków."Tracimy dobrych przyjaciół" Schetyna wrzeszczy,a zapomina ,że dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie.Co więc sądzić o Departamencie Stanu USA,tym "dobrym przyjacielu" który w krytycznej chwili nie liczy się z godnością Narodu Polskiego,swoją doktryną Breżniewa go straszy,skandaliczną ustawę "447"szykuje bezpardonowo łamiąc ducha i zapisy zawartej z Polską umowy indemnizacyjnej z dnia 16 lipca 1960r.Schetyno,nie ma w tym żadnej "polskiej racji stanu",raczej dola polskiego niewolnika.Szkiełko i oko przykładam do ukraińskich wyznawców ideologii banderowskiego nazizmu,czcicieli rzeżników którzy mordownię Polakom i Żydom urządzili w kolaboracji z niemieckim Adolfem,któremu wierność przysięgali.Prawdziwych przyjaciół tam nie widzę.Żyd Walcman/Poroszenko ochoczo poparł Naród Wybrany w potępieniu polskiej ustawy o IPN,chociaż jego"bohaterscy" krwawi rezuni rzeżnie Żydom organizowali.Sam ,jako prezydent poczęstował Ukrainę ustawą gloryfikującą ludobójczych ukraińskich rzeżników,zakładającą karanie kryminałem ich krytyków.Schetyna takich zwyrodnialców do 'najlepszych przyjaciół"zalicza,tłumacząc to "polską racją stanu".A może "Mąż Stanu" Schetyna martwi się utratą przyjaciół z V-ej bnderkolumny ZUwP,szczególnie jej prowodyra Piotra Tymy,który za polską publoczną kasę,prz każdej okazji swą przybraną Ojczyznę-Polskę gryzie,jak może jej szkodzi.Schetyna to również "polską racją stanu"traktuje,chociaż to bardziej na zdradziecką rację Schetyny wygląda.Jednego zasadnie Schetyna może się obawiać: utraty swych dobrych przyjaciół szmalcowników w Europarlamencie.Obawa o tyle uzasadniona,żeSchetyna utraciłby kanały dostępu do salonów Guja,czt Fransa Tommermansa,nieprzyjaciół Polski,co bez wątpliwości byłoby zbieżne z interesami i racją stanu Polski. Elaborat nieco przydługi,jak debilizm i tchórzliwe zakompleksienie Schetyny,chowającego ogon pod siebie i wzywającego Prezydenta RP do tego samego.
dziel i rządz - stara talmudyczna maksyma parszywa.Radio opłacają żydy z USRAela,pocioty tych co to przeznaczyli część swoich braci(wschodnioeuropejscy)na zagładę,na tej talmudycznej zbrodni budując szwindel co to trwa do dziś.Nawet tow.Hitler był przez chazarów do władzy wyniesiony i sterowany,choć pózniej po talmudzku zrobiony w pręta
A to ciekawe .Słowak pochodzenia łemkowskiego poparł ustawę.A nasi (właściwie czy nasi?) dziennikarze cały czas ją opluwają i stają po stronie Żydów i banderowców.
@Beresteczko1651 Jak zachowaliby się Ukraińcy i Litwini w obliczu zagrożenia Polski, to chyba nie ma wątpliwości. Wszyscy wiemy, jak zachowali się w 1939 r. i w latach okupacji. podpis szefa Zjednoczenia Łemków też mnie nie dziwi, wszak ZL (w odróżnieniu od Stowarzyszenia Łemków) to proupaińska organizacja. Podpis Rosjanina też mnie nie dziwi. Wszak Rosjanom nie w smak władza PiSu, a mogły tu też odegrać znaczenie pieniądze żydowskie. Dziwi mnie jednak podpis przedstawiciel Słowaków. No i bardzo dobre spostrzeżenie, że nikt z mniejszości niemieckiej nie złożył żadnej parafki na tym kłamliwym piśmie. Może wynika to z prób zbliżenia pomiędzy rządami RP i RFN, bo jest pewne, że chcą zbliżenia. Wszak 2 dni temu marszałek Sejmu odwiedził swojego odpowiednika w Berlinie. Ciekawi mnie tylko, za jaką cenę będzie to zbliżenie, jeżeli do niego dojdzie.
Pomysł radnych AWPL-ZCHR to inicjatywa mądra i ożywcza, rzec można: próba pojednania w roku 100lecia odzyskania niepodległości. Nikt nie proponował uczcić naszych wielkich patriotów Piłsudskiego czy Żeligowskiego (choć to oni o wolność Polski walczyli), którzy dla Litwinów są postaciami skrajnie negatywnymi. Zaś prezydent Kaczyński był przyjacielem Litwy i dawał temu wiele wyrazów potwierdzenia. A Litwa traktuje go... tak właśnie. Żadnych złudzeń. Taka jest centralna polityka litewska wobec Polski i tym bardziej wobec Polaków-Wilnian.
Litewski Sejmas w kwietniu 2010 cynicznie "opluł" prezydenta Kaczyńskiego, odrzucając uzgodniony tekst ustawy o pisowni nazwisk. Teraz jakaś dziwaczna "komisja językowa" (kłania się Franz Kafka...) wydaje bzdurną opinię, depcząc przy okazji pomysł Karty Polaka. Dla każdego kto zna litewskie realia nie ma tu żadnego zaskoczenia, antypolonizm instytucji państwowych jest zabetonowany.
Wilno znów będzie Biało-Czerwone. Dla Wilnian polskość to nie jest banał, tylko codzienne wyzwanie, wyrzeczenia, wysiłek dla zachowania wierności sobie samemu i polskiej tożsamości odziedziczonej po przodkach. To jest wyraz prawdziwego, głębokiego patriotyzmu.
@franciszekk Mieli byśmy problem ze znalezieniem w śród Polaków jakiegoś krwawego oprawcy ukraińców. Bo nigdy takiego nie było. Wiśniowiecki był Rusinem.
Mam nadzieję, że Duda podpisze tą ustawę, W tedy pierwsze publiczne pytanie do tymy czy zgadza się w świetle faktów, że na ukraińcy dokonali ludobójstwa na Polakach. Jeśli zaprzeczy to do pierdla z nim.
Do Przewodniczącego Związku Ukraińców w Polsce
Pana Piotra Tymy.
Łaskawy Panie, proszę w swoim PROTEŚCIE podstępnie nie wciągać do zbrodniczej ideologii nacjonalizmu ukraińskiego równej innym totalitaryzmom; hitleryzm, stalinizm, innych narodowości!!!...
Aaaa.. tak przy okazji proszę wyjaśnić jak można podstawie cywilizacyjnej - chrześcijańskiej wytłumaczyć postępowanie Ukraińców we Lwowie?
Na elewacji szkoły polskiej we Lwowie Rada Miasta umieściła popiersie jednego z największych krwawych rzeźników Polaków!
Jak by się czuli Ukraińcy w Polsce gdyby na szkole ukraińskiej jakiś polski samorząd terytorialny powiesił jakiegoś krwawego oprawcę Ukraińców!
Nie mieści mi się to w mojej głowie!
Chyba wytłumaczyć to można różnicami przynależności cywilizacyjnej.
Tylko Sowieci potrafią tak POniżać!
Aaaa.. jak można podstawie: chrześcijańskiej, cywilizacyjnej wytłumaczyć postępowanie Ukraińców we Lwowie?
Na elewacji szkoły polskiej we Lwowie Rada Miasta umieściła popiersie jednego z największych krwawych rzeźników Polaków!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_%C5%9Arednia_nr_10_we_Lwowie
Jak by się czuli Ukraińcy w Polsce gdyby na szkole ukraińskiej jakiś polski samorząd terytorialny powiesił jakiegoś krwawego oprawcę Ukraińców!
Nie mieści mi się to w mojej głowie!
Chyba wytłumaczyć to można różnicami przynależności cywilizacyjnej.
Tylko Sowieci potrafią tak POniżać!
@donald Skąd się biorą takie dane? Aktywne współuczestnictwo żydów w donosach, tworzeniach list polskich działaczy, pośrednio i bezpośrednio w mordach Polaków, po zajęciu naszych Kresów przez sowietów jest oczywistym faktem. Przy czym należy wiedzieć, że odsetek żydów w aparacie bezpieczeństwa, w NKWD, był duży. Tendencja, którą poruszył jwu, ma miejsce. Dokładne liczby polskich ofiar stalinizmu nie są znane, ale trzeba pamiętać, że tuż po wojnie nie istniały żadne możliwości prowadzenia badań na połowie terytorium dawnej II RP z wiadomych względów. Jeszcze kilka lat temu historycy byli zdania, że w wyniku czterech wielkich wywózek w głąb ZSRR znalazło się 320 tysięcy, niemal wyłącznie Polaków. Odnaleziony dokument sowiecki pokazuje, że tych osób było 460 tysięcy. Strona polska jest w posiadaniu list wywozowych Polaków mieszkających na Kresach, dzięki rosyjskiemu stowarzyszeniu "Memoriał". Polacy nie zostali zesłani tylko na Syberię, ale też w głąb ZSRR. Wg najnowszych ustaleń historyków (m.in. dr Grabowski, prof. Szarota, prof. Materski), w ZSRR zamordowano od 150 do 180 tys. Polaków, ale liczba ta nie jest dokładna. Ale pośrednio, w wyniku nieludzkich warunków, wycieńczenia, katorżniczej pracy, Polacy ginęli. Wszystkich pomordowanych Polaków nie można policzyć; to wspomniany Berman chciał wmówić, że zna dokładną liczbę.
Poza tym nie tyle "wiekszosc wyzszych oficerow UB" byli "obywatelami żydowskimi", co w kadrze UB żydzi stanowili, wg szacunków, od 40 do 45 procent, nie tylko wyższego szczebla, to również zwykli "funkcjonariusze".
Natomiast odnośnie reparacji ze strony niemieckiej oraz odszkodowań żydowskich - zgoda. Jednak co do reparacji od FR, spadkobiercy ZSRR - zgodnie z prawem międzynarodowym oraz rzymską zasadą; zwycięzcy nie płacą.
@U.D Dobrze, że tak powiedział, ale co nowego to wnosi? To tylko suche gesty, stwierdzenie oczywistego faktu, znanego jeszcze do niedawna dzieciom w pierwszych klasach podstawówki. Za takimi słowami powinny pójść czyny i to bez zwłoki. Gdzie podniesiona sprawa reparacji wojennych (tutaj przypomnienie, że niedawno Niemcy zapłaciły Francji ostatnią ratę reparacji za I wojnę światową)? Jaki jest wydźwięk niemieckich mediów w rodzaju "Sueddeutsche Zeitung", "FAZ", "Die Welt" odnośnie procedowanej nowelizacji ustawy o IPN? Gdzie zamieszczenie przez ZDF przeprosin dla p. Tendery? Dorzucić można wypowiedzi prof. Klausa Bachmanna typu: "Polacy mają nasze ziemie, czego jeszcze chcą?", czy też: "im więcej Grecy dostają, tym mniej dostaną Polacy”. Wymieniać dalej? Tego typu wypowiedzi są, rzecz jasna, potrzebne i w dobrym tonie, ale to tylko puste deklaracje. Należy również pamiętać, gdzie termin "polskie obozy śmierci" został ukuty i jak sukcesywnie zaczął być wprowadzany do przestrzeni publicznej.
Rumuni trzymajcie się - jesteście wspaniałymi ludzmi,byłem turystycznie kilka razy w Rumunii i wiem co mówię.Czułem się tam bezpieczniej pod namiotem niz w Polsce i Słowacji. Sa bardzo przyjazni i bezinteresownie pomocni czego doświadczyłem osobiście.Nam schengen nie jest potrzebne , granica jest jakimś buforem dla imigrantów i przemytników . Po co nam ona.
Stwierdził oczywistą oczywistość dla Polaka ale niekoniecznie dla Niemca. Rozwiązać Jugendamty, zwrócić własność Związku Polaków w Niemczech zabrane za Hitlera, wykreślić ustawe o ważności granic z 1937r z Grundgesetz czyli zastępczą konstytucje RFN
i możemy pogadac dopiero o reparacjach wojennych.
Formalnie Izrael nie może reprezentować ofiar nazistów niemieckich,będących obywatelami Polski chociaż żydowskiej narodowości,tj ok 3mln osób.Państwo polskie do tego Izraela nie upoważniło.W świetle prawa międzynarodowego to logiczne,byli obywatelami Polski,do 1948r państwowości Izraela nie było. Izrael z pewnością powyższej logiki nie zaakceptuje,dlatego że z tytułu ofiar polskich obywateli wyłudził już od Niemiec ponad 50 mld DM pod szyldem holokaustu. Bezspadkowe mienie żydowskich ofiar II W.Ś.-obywateli Polski,zgodnie z prawem polskim i międzynarodowym przeszło na rzecz Skarbu Państwa Polskiego,co sprawiedliwe i prawnie logiczne.Izraelowi bezprawnie to się nie podoba,chce dalej oszustwo prawne i finansowe kontynuować,dlatego ta militarna soldateska tak buńczucznie na prawodawstwo Polski reaguje.Nowelizowana w Polsce Ustawa o IPN zaprzeczając istnieniu "polskich obozów koncentracyjnych","polskich obozów zagłady"itp rozbraja podstępną i fałszywą izraelską antypolską argumentację i złudzenie prawa do schedy bezspadkowejpo żydowskich ofiarach-obywatelach polskich.Israel będzie wszystko czynił by Polskę nastraszyć,w tym medialnie i propagandowo światu chachmęcić,ambasadora z Warszawy odwoła,z gorzkimi żalami do USA będzie chodził,wszystko dla jednego: by do nienależnego mienia bezspadkowego w Polsce się dorwać.
Słuszny SPRZECIW starszych braci https://youtu.be/QFBCh0b79qY
@RAFALXJXJXJ Niedługo, to nam tylko szable będą potrzebne?
@1000_szabel Rosjanina ? Nie wierzę.No chyba ,że się urodził pod Kijowem? Bo z tego co się orientuję jest ich w Polsce (Rosjan) niewielu i z banderowcami nie jest im po drodze.
Plastikowa unia to kołchoźne złudzenie Lenina.
@donald Czy rabin jest ignorantem ? Nie posądzał bym go o to.Myślę ,że po takim oświadczeniu miał nadzieję ,iż Polacy padną na kolana i krzykną :prezydencie Duda nie podpisuj ustawy ,prosimy Cię MY NARÓD.
"Pomimo jakichkolwiek emocji" ..o jakich emocjach mówi czyżby usprawiedliwiał od razu
@1000_szabel A dokładniej, w imieniu Brytyjczyków (ponoć) sprawę załatwili Polacy o nie polskiej narodowości.
Polak Wegier dwa bratanki i do szabli i do szklanki.
Mołdawia to odrębny kraj i naród, Rumunia ich kiedyś anektowała, tak jak później Sowieci.
W odpowiedzi powinny pojawić się w polskiej prasie artykuły piszące prawdę. Przy okazji nie omieszkałbym zaznaczyć, że wg najnowszych badań (vide np. publikacje T.A. Kisielewskiego) śmierć gen. W. Sikorskiego była wynikiem zamachu zorgnizowanego i dokonanego wspólnie przez Brytyjczyków i sowietów.
a będzie fragment o tym, jak ten sadysto-sodomita zyskała przydomek BABOL?
https://wolna-polska.pl/wiadomosci/sodomita-bandera-bohater-narodowy-ukrainy-2015-05
Na Jerusalem Post pojawil sie dzisiaj artykul o "Ukraine's Chief Rabbi wants Holocaust Program moved to his country" Czyli ze "Glowny Rabin Ukrainy chce przeniesc marsz zywych na Ukraine". Zamiescilem 4 komentarze i juz po poltorej godzinie artykul ten zniknal z pierwszej strony internetowej wersji "Jerusalem Post" ( moze szybciej po bylem na fitness). Posluzylem sie prawda i faktami historycznymi. ...... To udowadnia ze trzeba miec odwage poslugiwania sie prawda... a takze ze takie wpisy powinni tam robic pracownicy zatrudnieni przez panstwo Polskie a nie amatorzy tacy jak ja.
1. It is very" good" idea.Holocaust survivors will be able to walk together SS Galizien and SS Viking veterans , UPA and Vlasow veterans. It it is posted on Jerusalem Post so must be seriously considered by Israeli counterparts.
Many SS personnel in Auschwitz where mainly ethnic Polish were killed since 1940 and Birkenau where Polish citizens of Jewish origin were killed since 1942 were Ukrainians.
Reply
Share
7 Likes
2. My grandmother younger brother ( they both were helping Polish citizens of Jewish Origin) was betrayed by his best friend who just happened to be Ukrainian and Gestapo collaborator. I have nothing against Ukrainians and I have many colleagues among them. Simply Ukrainian Rabbi does not show any respect to murdered,tortured Jews who were killed by Ukranian UPA, SS Galizien , SS other formation as much as ethic Poles. Stepan Bandera so much supported in Ukraine-USA best ally was behind philosophy of removing both Polish and Jews from Ukraine permanently.By simply proposing to move march to Ukraine Ukrainian Rabbi shows ultimate lack of respect to all Jewish victims of holocaust.
It also shows that He does not know the history of the second war at all.
Tlumaczenie tego postu bezposrednio powyzej-Mojej babci mlodszy brat ( obydwoje pomagali polskim obywatelo o pochodzeni zydowskim) byl zadencjunowany przez najlepszego przyjaciela ktory byl konfidentem gestapo i Ukraincem. Ja nic do Ukrancow nie mam i mam wsrod nich sporo kolegow. Po prostu Glowny Rabin Ukrainy pokazuje pogarde do zamordowanych i zameczonych Zydow zabitych przez ukrainskie UPA, SS Galizien, inne formacje SS w takim samym stopniu jak Etniczni POlacy. Stepan Bandera tak bardzo popierany na Ukrainie-najlepszego sojusznika USA stworzyl filozofie usuniecia na stale z Ukrainy zarowno Zydow jak i Polakow. Glowny Rabin Ukrain proponujac przeniesienie marszu zywych na Ukraine pokazuje krancowy brak szacunku dla wszystkich Zydowskich ofiar Holocaust. Glowny Rabin Ukrainy pokazuje ze w sprawach drugiej wojny swiatowej jest kompletnym ignorantem.
Reply
Share
4 Likes
3. It is very" good" idea.Holocaust survivors will be able to walk together SS Galizien and SS Viking veterans , UPA Vlasow veterans. It it is posted on Jerusalem Post so must be seriously considered by Israeli counterparts
Reply
Share
5 Likes
4. Between 1939-1942 out of ten murdured Polish Citizens nine were ethnic Poles and one was Polish Citizen of Jewish Origin.
During 1942-1945 out of ten murdured Polish Citizens six were Polish Citizens of Jewish origin and four were Ethnic Polish Citizens.
Before 1942 there were cases when ethnic Polish were pretending they were Jews to feel safer.
It changed starting 1942.
Reply
Share
3 Likes
Inspiratorzy nazistowskich metod Bandery, Niemcy, zdążyli się dorzucić poprzez ichnią ukraińską diasporę, nim to uczynili pozostali jej przedstawiciele? Jakieś to takie niedziwne.
Twórcy tego "dzieła",nie zapomnijcie o modnych przymiotach lewackiej części Jewropy tj o pedalstwie cwela Stefka Bandery.
Publicyści "The Guardian",Panie Freedland,nie utożsamiajcie Polaków z obtwatelami IIRzeczypospoliyej Polskoej.Wśród obywateli IIRP znaczną ilość stanowili obywatele narodowości ukraińskiej,zamieszkujący głównie Galicję na zachód od rzeki Zbrucz,Zachodni Wołyń i pobliskie dzielnice Polski.Ci Ukraińcy-obywatele Polski,zdradzili Polskę od pierwszych chwil jej okupacji przez IIINiemiecką Rzeszę i podjęli jawną kolaborację z niemieckim nazizmem,przysięgali wierność Hitlerowi,gorliwie i ochotniczo współpracowali z hitlerowcami ,zwłaszcza w bestialskiej likwidacji obywateli polskich narodowości polskiej i żydowskiej.W zaplanowanej ludobójczej czystce etnicznej z rąk Ukraińskich oprawców zginęło bestialsko zamordowanych ok 130tysdo 200tys Polaków,oraz ponad 200tys polskich Żydów.Szacunki Jana Grabowskiego o zamordowaniu ok 200tys Żydów mogą być zasadne gdy ich autorstwo odniesiemy do Ukraińców ,obywateli okupowanej Polski.Ukraińcy wsółpracowali z niemieckimi okupantamiw ramach licznych ochotniczych formacji wojskowych o parawojskowych,przykładowo:Ukraińskiej Powstańczej armii(UPA),!4 Dywizji Grenadierów Waffen SS,Legionu Ukraińskiego,Dywizji Von Stumpfold,Legionu PuMa,Ukraińskiej Policji Pomocniczej,Batalionów "Nachtigall" i "Roland",Batalionów zmotoryzowanej policji "Schmuyzmannschaft nr 103,109,201,101; 5-ciu ochotniczych Pułków Policji SS o nr 4,5,6,7,8,Brygady Przeciwpancernej "Wolna Ukraina",oraz brygady Spadochronowej Gruppe B,itd,itp.Istotną morderczą i bestialską siłę ukraińskiego nacjonalizmu była tzw czerń wywodząca się z ukraińskich chłopów podjudzanych przez popów greko-katolickich.
@jwu W Krakowie kuźwa? A swoją drogą obawiam się jednego ,że nasz Gliński dofinansuje tego gniota ? No i jeszcze jedno ,jak piękny aktor może zagrać Banderę ? To tak jakby B.Pitt (ten sprzed lat )miał zagrać Goebelsa.
Ciekawe czy pokażą sceny z polskiego więzienia, w którym garował dożywocie ? Bo były tam pikantne historie.Dotyczące hieroja.
ta ciota była konfidentką już jako student.W dodatku nierozgarnięta i głupia,nawet niebezpiecznie głupia
No dobrze, pan pismak przywołał szmalcownika o nazwisku Przędziała ,a ja dla przeciwwagi podam nazwisko komendanta obozu w Lenta, o nazwisku Sherwitz.Jak się licytować ,to się licytować.
@UPAdlina Nie Ty jeden.A swoją drogą , media publiczne (bo na TVN i Polsat,nie ma co liczyć) za mało nagłośniły i wyjaśniły Polakom ,o co faktycznie chodzi z tą ustawą .Że tu nie tylko o nazewnictwo obozów idzie ,ale o współwinę "narodu" Polskiego za holocaust.Którą coraz więcej środowisk (wiadomo jakich) nas obarcza.Stawiając w jednym szeregu z Hitlerowcami.Obawiam się ,że przynajmniej 60% Polaków nie wie o co chodzi ? I łykają jak pelikany wszystko co powie Schetyna i jego żołnierze z PO.Gdyby naród był w pełni świadomy ,to PO i Nowoczesna (po najbliższych wyborach) przeszłyby do historii ?
Jeszcze jeden kundel przyłączył się do kąsania Polski.Polacy, musimy bacznie obserwować ,kto nas kąsa ,bo w razie "W" oni nie będą po naszej stronie.
To ciekawy pomysł tym bardziej,że przypomni szmalcownictwo zydów po 17 września 1939r wobec Polaków . Witanie Sowietów i Niemców bramami trumfalnymi przez żydów to
był wtedy norma . Nie wspomne o uczestnictwie w banderowskich bandach jako lekarze , bojcy , donosiciele. To historia nieewygodna dla Izraela .
Nareszcie rabin podjął słuszna propozycje. Popieram i podpisuje sie obiema rękami .
Zostawcie "nasz" niemiecki obóz Auschwitz w spokoju i wynoście sie na wasza Judeoukraine.
Znów Schetyno bredzisz i błaznujesz.Soldateska Izraelska i żydowska rozpętała w światowych mediach podstępną burzę,gdyż walka z propagandą "polskich obozów zagłady" ,"polskich obozów koncentracyjnych","polskich nazistowskich obozów",itp im się nie podoba,zaś debilowi Schetynie to odpowiada,gdyż wg kretyna Schetyny to "polska racja stanu".Zakompleksiony pajac nie dostrzega,że izraelska świta rządowo-parlamentarna to nakręca na czele z premierem Nethaniachu znieważając Polskę i Polaków."Tracimy dobrych przyjaciół" Schetyna wrzeszczy,a zapomina ,że dobrych przyjaciół poznaje się w biedzie.Co więc sądzić o Departamencie Stanu USA,tym "dobrym przyjacielu" który w krytycznej chwili nie liczy się z godnością Narodu Polskiego,swoją doktryną Breżniewa go straszy,skandaliczną ustawę "447"szykuje bezpardonowo łamiąc ducha i zapisy zawartej z Polską umowy indemnizacyjnej z dnia 16 lipca 1960r.Schetyno,nie ma w tym żadnej "polskiej racji stanu",raczej dola polskiego niewolnika.Szkiełko i oko przykładam do ukraińskich wyznawców ideologii banderowskiego nazizmu,czcicieli rzeżników którzy mordownię Polakom i Żydom urządzili w kolaboracji z niemieckim Adolfem,któremu wierność przysięgali.Prawdziwych przyjaciół tam nie widzę.Żyd Walcman/Poroszenko ochoczo poparł Naród Wybrany w potępieniu polskiej ustawy o IPN,chociaż jego"bohaterscy" krwawi rezuni rzeżnie Żydom organizowali.Sam ,jako prezydent poczęstował Ukrainę ustawą gloryfikującą ludobójczych ukraińskich rzeżników,zakładającą karanie kryminałem ich krytyków.Schetyna takich zwyrodnialców do 'najlepszych przyjaciół"zalicza,tłumacząc to "polską racją stanu".A może "Mąż Stanu" Schetyna martwi się utratą przyjaciół z V-ej bnderkolumny ZUwP,szczególnie jej prowodyra Piotra Tymy,który za polską publoczną kasę,prz każdej okazji swą przybraną Ojczyznę-Polskę gryzie,jak może jej szkodzi.Schetyna to również "polską racją stanu"traktuje,chociaż to bardziej na zdradziecką rację Schetyny wygląda.Jednego zasadnie Schetyna może się obawiać: utraty swych dobrych przyjaciół szmalcowników w Europarlamencie.Obawa o tyle uzasadniona,żeSchetyna utraciłby kanały dostępu do salonów Guja,czt Fransa Tommermansa,nieprzyjaciół Polski,co bez wątpliwości byłoby zbieżne z interesami i racją stanu Polski. Elaborat nieco przydługi,jak debilizm i tchórzliwe zakompleksienie Schetyny,chowającego ogon pod siebie i wzywającego Prezydenta RP do tego samego.
dziel i rządz - stara talmudyczna maksyma parszywa.Radio opłacają żydy z USRAela,pocioty tych co to przeznaczyli część swoich braci(wschodnioeuropejscy)na zagładę,na tej talmudycznej zbrodni budując szwindel co to trwa do dziś.Nawet tow.Hitler był przez chazarów do władzy wyniesiony i sterowany,choć pózniej po talmudzku zrobiony w pręta
Rumuni trzymam za was kciuki - Lwów też będzie nasz
@jwu Ta kanalia ma czarne podniebienie.
Tak trzymać PANOWIE.Jutro pałac prezydencki ,a po jutrze pod siedzibę PO.
A to ciekawe .Słowak pochodzenia łemkowskiego poparł ustawę.A nasi (właściwie czy nasi?) dziennikarze cały czas ją opluwają i stają po stronie Żydów i banderowców.
Żałosne i hańba dla narodu polskiego,że wśród posłów i senatorów mamy ludzi tego pokroju.Którzy żeby zaistnieć, plują na kraj który ich karmi
Czego on się nauczył podczas studiów na historii,że poskie obozy koncentracyjne są także dla Polaków ,nie tylko dla zydów ?- matoł
@Beresteczko1651 Jak zachowaliby się Ukraińcy i Litwini w obliczu zagrożenia Polski, to chyba nie ma wątpliwości. Wszyscy wiemy, jak zachowali się w 1939 r. i w latach okupacji. podpis szefa Zjednoczenia Łemków też mnie nie dziwi, wszak ZL (w odróżnieniu od Stowarzyszenia Łemków) to proupaińska organizacja. Podpis Rosjanina też mnie nie dziwi. Wszak Rosjanom nie w smak władza PiSu, a mogły tu też odegrać znaczenie pieniądze żydowskie. Dziwi mnie jednak podpis przedstawiciel Słowaków. No i bardzo dobre spostrzeżenie, że nikt z mniejszości niemieckiej nie złożył żadnej parafki na tym kłamliwym piśmie. Może wynika to z prób zbliżenia pomiędzy rządami RP i RFN, bo jest pewne, że chcą zbliżenia. Wszak 2 dni temu marszałek Sejmu odwiedził swojego odpowiednika w Berlinie. Ciekawi mnie tylko, za jaką cenę będzie to zbliżenie, jeżeli do niego dojdzie.
Czy kiedyś przejdziemy z polskimi flagami we Lwowie nie Lvivie jak pisza na współczesnych polskich mapach i znakach drogowych podkarpacia.
Ciekawe kiedy Łemkowie i inni Rusini podniosą kwestię obozu w którym Wiedeń wyniszczał ich elity na podstawie donosów "Ukraińskich działaczy".
Pomysł radnych AWPL-ZCHR to inicjatywa mądra i ożywcza, rzec można: próba pojednania w roku 100lecia odzyskania niepodległości. Nikt nie proponował uczcić naszych wielkich patriotów Piłsudskiego czy Żeligowskiego (choć to oni o wolność Polski walczyli), którzy dla Litwinów są postaciami skrajnie negatywnymi. Zaś prezydent Kaczyński był przyjacielem Litwy i dawał temu wiele wyrazów potwierdzenia. A Litwa traktuje go... tak właśnie. Żadnych złudzeń. Taka jest centralna polityka litewska wobec Polski i tym bardziej wobec Polaków-Wilnian.
Narodowcom należy się pochwała
Litewski Sejmas w kwietniu 2010 cynicznie "opluł" prezydenta Kaczyńskiego, odrzucając uzgodniony tekst ustawy o pisowni nazwisk. Teraz jakaś dziwaczna "komisja językowa" (kłania się Franz Kafka...) wydaje bzdurną opinię, depcząc przy okazji pomysł Karty Polaka. Dla każdego kto zna litewskie realia nie ma tu żadnego zaskoczenia, antypolonizm instytucji państwowych jest zabetonowany.
Wilno znów będzie Biało-Czerwone. Dla Wilnian polskość to nie jest banał, tylko codzienne wyzwanie, wyrzeczenia, wysiłek dla zachowania wierności sobie samemu i polskiej tożsamości odziedziczonej po przodkach. To jest wyraz prawdziwego, głębokiego patriotyzmu.
@franciszekk Mieli byśmy problem ze znalezieniem w śród Polaków jakiegoś krwawego oprawcy ukraińców. Bo nigdy takiego nie było. Wiśniowiecki był Rusinem.
Mam nadzieję, że Duda podpisze tą ustawę, W tedy pierwsze publiczne pytanie do tymy czy zgadza się w świetle faktów, że na ukraińcy dokonali ludobójstwa na Polakach. Jeśli zaprzeczy to do pierdla z nim.
Do Przewodniczącego Związku Ukraińców w Polsce
Pana Piotra Tymy.
Łaskawy Panie, proszę w swoim PROTEŚCIE podstępnie nie wciągać do zbrodniczej ideologii nacjonalizmu ukraińskiego równej innym totalitaryzmom; hitleryzm, stalinizm, innych narodowości!!!...
Aaaa.. tak przy okazji proszę wyjaśnić jak można podstawie cywilizacyjnej - chrześcijańskiej wytłumaczyć postępowanie Ukraińców we Lwowie?
Na elewacji szkoły polskiej we Lwowie Rada Miasta umieściła popiersie jednego z największych krwawych rzeźników Polaków!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_%C5%9Arednia_nr_10_we_Lwowie
Jak by się czuli Ukraińcy w Polsce gdyby na szkole ukraińskiej jakiś polski samorząd terytorialny powiesił jakiegoś krwawego oprawcę Ukraińców!
Nie mieści mi się to w mojej głowie!
Chyba wytłumaczyć to można różnicami przynależności cywilizacyjnej.
Tylko Sowieci potrafią tak POniżać!
Aaaa.. jak można podstawie: chrześcijańskiej, cywilizacyjnej wytłumaczyć postępowanie Ukraińców we Lwowie?
Na elewacji szkoły polskiej we Lwowie Rada Miasta umieściła popiersie jednego z największych krwawych rzeźników Polaków!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_%C5%9Arednia_nr_10_we_Lwowie
Jak by się czuli Ukraińcy w Polsce gdyby na szkole ukraińskiej jakiś polski samorząd terytorialny powiesił jakiegoś krwawego oprawcę Ukraińców!
Nie mieści mi się to w mojej głowie!
Chyba wytłumaczyć to można różnicami przynależności cywilizacyjnej.
Tylko Sowieci potrafią tak POniżać!
@UPAdlina I to jest właśnie naszą największą bolączka od wieków,że nie stawiamy na właściwego konia.
To jest najważniejszy powód by znowelizować ustawę o IPN. Nie można tego dłużej odkładać
@donald Skąd się biorą takie dane? Aktywne współuczestnictwo żydów w donosach, tworzeniach list polskich działaczy, pośrednio i bezpośrednio w mordach Polaków, po zajęciu naszych Kresów przez sowietów jest oczywistym faktem. Przy czym należy wiedzieć, że odsetek żydów w aparacie bezpieczeństwa, w NKWD, był duży. Tendencja, którą poruszył jwu, ma miejsce. Dokładne liczby polskich ofiar stalinizmu nie są znane, ale trzeba pamiętać, że tuż po wojnie nie istniały żadne możliwości prowadzenia badań na połowie terytorium dawnej II RP z wiadomych względów. Jeszcze kilka lat temu historycy byli zdania, że w wyniku czterech wielkich wywózek w głąb ZSRR znalazło się 320 tysięcy, niemal wyłącznie Polaków. Odnaleziony dokument sowiecki pokazuje, że tych osób było 460 tysięcy. Strona polska jest w posiadaniu list wywozowych Polaków mieszkających na Kresach, dzięki rosyjskiemu stowarzyszeniu "Memoriał". Polacy nie zostali zesłani tylko na Syberię, ale też w głąb ZSRR. Wg najnowszych ustaleń historyków (m.in. dr Grabowski, prof. Szarota, prof. Materski), w ZSRR zamordowano od 150 do 180 tys. Polaków, ale liczba ta nie jest dokładna. Ale pośrednio, w wyniku nieludzkich warunków, wycieńczenia, katorżniczej pracy, Polacy ginęli. Wszystkich pomordowanych Polaków nie można policzyć; to wspomniany Berman chciał wmówić, że zna dokładną liczbę.
Poza tym nie tyle "wiekszosc wyzszych oficerow UB" byli "obywatelami żydowskimi", co w kadrze UB żydzi stanowili, wg szacunków, od 40 do 45 procent, nie tylko wyższego szczebla, to również zwykli "funkcjonariusze".
Natomiast odnośnie reparacji ze strony niemieckiej oraz odszkodowań żydowskich - zgoda. Jednak co do reparacji od FR, spadkobiercy ZSRR - zgodnie z prawem międzynarodowym oraz rzymską zasadą; zwycięzcy nie płacą.
@U.D Dobrze, że tak powiedział, ale co nowego to wnosi? To tylko suche gesty, stwierdzenie oczywistego faktu, znanego jeszcze do niedawna dzieciom w pierwszych klasach podstawówki. Za takimi słowami powinny pójść czyny i to bez zwłoki. Gdzie podniesiona sprawa reparacji wojennych (tutaj przypomnienie, że niedawno Niemcy zapłaciły Francji ostatnią ratę reparacji za I wojnę światową)? Jaki jest wydźwięk niemieckich mediów w rodzaju "Sueddeutsche Zeitung", "FAZ", "Die Welt" odnośnie procedowanej nowelizacji ustawy o IPN? Gdzie zamieszczenie przez ZDF przeprosin dla p. Tendery? Dorzucić można wypowiedzi prof. Klausa Bachmanna typu: "Polacy mają nasze ziemie, czego jeszcze chcą?", czy też: "im więcej Grecy dostają, tym mniej dostaną Polacy”. Wymieniać dalej? Tego typu wypowiedzi są, rzecz jasna, potrzebne i w dobrym tonie, ale to tylko puste deklaracje. Należy również pamiętać, gdzie termin "polskie obozy śmierci" został ukuty i jak sukcesywnie zaczął być wprowadzany do przestrzeni publicznej.
Rumuni trzymajcie się - jesteście wspaniałymi ludzmi,byłem turystycznie kilka razy w Rumunii i wiem co mówię.Czułem się tam bezpieczniej pod namiotem niz w Polsce i Słowacji. Sa bardzo przyjazni i bezinteresownie pomocni czego doświadczyłem osobiście.Nam schengen nie jest potrzebne , granica jest jakimś buforem dla imigrantów i przemytników . Po co nam ona.
Stwierdził oczywistą oczywistość dla Polaka ale niekoniecznie dla Niemca. Rozwiązać Jugendamty, zwrócić własność Związku Polaków w Niemczech zabrane za Hitlera, wykreślić ustawe o ważności granic z 1937r z Grundgesetz czyli zastępczą konstytucje RFN
i możemy pogadac dopiero o reparacjach wojennych.
Żeby stwierdzić, że jakieś zjawisko narasta od momentu 'x', na obserwację trzeba więcej niż dwóch dni.