Wicepremier Ukrainy Iwana Kłympusz – Cincadze stwierdziła, że wnioski wyciągnięte przez międzynarodowej grupy śledczej ws. katastrofy malezyjskiego samolotu wskazują Rosję, jako winną oskarżenia.

Iwana Kłympusz – Cincadze napisała na swoim profilu w serwisie Facebook: Jestem przekonana, że Rosja będzie odpowiadała przed trybunałem międzynarodowym za 298 niewinnych ofiar tej zbrodni tak samo, jak będzie odpowiadała za 10 tysięcy ukraińskich żołnierzy i cywilów zabitych z rosyjskiej broni przez rosyjskie regularne wojska i najemników dowodzonych przez rosyjskich zawodowych wojskowych.

Śledczy prowadzące sprawę poinformowali w dzisiajw Hadze, że rakieta Buk, którą w lipcu 2014 r. zestrzelono nad wschodnią Ukrainą samolot Malaysia Airlines, pochodziła z Rosji, jednak według śledczych została odpalona z terenów kontrolowanych przez prorosyjskich separatystów.

Przeczytaj również:
Samolot MH17 zestrzelony przez ukraiński myśliwiec? Nowy film dokumentalny BBC nt. katastrofy
MH17 zestrzelony rakietą Buk, Ukraina miała zamknąć przestrzeń powietrzną – holenderski raport nt. katastrofy

kresy.pl / interia.pl

5 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

  1. mop
    mop :

    Analitycy CIA wskazali na to, że zdjęcia amerykańskiego satelity rozpoznawczego pokazują iż rakieta która zestrzeliła MH17 została wystrzelona przez wojska ukraińskie z wyrzutni rządowej, a nie przez prorosyjskich rebeliantów.
    Należący do ukraińskiego rządu radar wyrzutni funkcjonował, kiedy zestrzelono malezyjski samolot

    Na krótko przed tym, jak w mediach zaczęły pojawiać się informacje o zestrzeleniu malezyjskiego Boeinga 777 nad terenami kontrolowanymi przez noworosyjskich powstańców, jeden z cywilnych kontrolerów lotu na kijowskim lotnisku w Boryspolu za pośrednictwem serwisu Twitter zaczął na bieżąco relacjonować sytuację. O jego wpisach informuje portal GlobalResearch.ca.

    Konto @spainbuca należało do Hiszpana znanego tylko pod imieniem (lub pseudonimem) „Carlos”, od pięciu lat pracującego jako kontroler lotów na kijowskim lotnisku. Konto założono w 2010 roku a obserwowało je 11 tysięcy osób. Autor często dzielił się za jego pośrednictwem informacjami z życia ukraińskiego lotniska.

    Wieczorem 17 lipca, jeszcze zanim świat obiegły relacje o tragicznym końcu MH17, „Carlos” porzucił dotychczasowy lekki ton swoich wpisów. W ciągu dwóch następnych godzin w kolejnych krótkich wiadomościach przekazał między innymi:

    – do wieży kontroli lotów w porcie lotniczym Kijów-Boryspol 7 minut po zniknięciu samolotu z radaru wkroczyły ukraińskie służby specjalne wraz z obcokrajowcami, już wtedy mówiono o zestrzeleniu;
    – w ciągu trzech ostatnich minut lotu MH17 towarzyszyły dwa ukraińskie myśliwce, widziane na radarach przez personel kontroli lotów;
    – o eskorcie MH17 przez ukraińskie myśliwce wiedzieli ludzie z ministerstwa spraw wewnętrznych, ale nie wojskowi;

    Lot MH17 był eskortowany przez 2 ukraińskie mysliwce do 3 minut zanim zniknął z radaru. Zapisy radaru skonfiskowano natychmiast po zestrzeleniu MH17.

    Ukraińscy wojskowi kontrolerzy lotów, w komunikacji wewnętrznej, przyznali iż zaangazowane było ukraińskie wojsko. Pewien ukraiński ‚czatter’ wojskowy powiedział, że nie wiedział skąd przyszedł rozkaz zestrzelenia samolotu.

    [Ukrainian millitary escorted B777 until 3 minutes before … / 2 Ukrainian Fighter Jets Escorted MH17 before it was Shot Down]

    16 lipca 2014, ukraińskie wojsko ustawiło [deployed] wyrzutnię Buk koło Doniecka [near Donetsk], gdzie spadł malezyjski samolot.

    Katastrofa malezyjskiego samolotu na Ukrainie [Malaysia Airlines plane crashes in Ukraine]

    Putin mógł być celem zestrzelenia [Putin May Have Been the Target of the Plane Shot Down].

    http://www.youtube.com

    Kurs MH17 zmieniony?

    Podczas gdy media skupiają się na malezyjskich liniach, Izrael rozpoczyna atak lądowy na Gazę [Israel starts its Gaza ground offensive]. Obecnie Ukrainą rządzą żydowscy Ukraińcy w sojuszu z nazistowskimi Ukraińcami.

    Z Jim Stone’s blog:

    „Mocne dowody empiryczne: samolot zestrzelił Izrael.

    „Samolot zestrzelony ok. 14:15 UTC. Izraelski atak na Gazę: 14:00 UTC. Dostrzegacie tu jakiś związek?”

    Grupa najemników: trasa lotu MH17 ZMIENIONA

    [Goon Squad: Malaysian Air Flight 17 flight path REROUTED].

    Z racji użycia we wpisach języka hiszpańskiego, pozostały one niezauważone przez większość komentujących bieżące wydarzenia 17 lipca. Krótki wywiad z „Carlosem” przeprowadziła jedynie hiszpańskojęzyczna redakcja kanału Russia Today – mówi w nim on, że z racji swoich ostatnich wpisów otrzymał liczne pogróżki od ludzi związanych z „Majdanem” a ukraińskie władze dały mu i jego rodzinie 24 godziny na opuszczenie kraju. Treść wpisów w tym materiale nie jest komentowana ani rozwijana. Konto @spainbuca zostało usunięte z Twittera.

    Informacje podawane przez kontrolera lotów pokrywają się z tymi upublicznionymi przez brytyjskie media. Jak podaje „Telegraph”, trasa ostatniego lotu MH17 była nietypowa: została odchylona od zwykłego kursu o kilkaset kilometrów na północ. Co najmniej dziesięć poprzednich lotów MH17 nie przebiegało nawet w pobliżu terenów objętych walkami. Dla gazety wypowiedział się Robert Mark, pilot komercyjny i redaktor magazynu „Aviation International News Safety”, potwierdzając, że według zapisu tras lotów 17 lipca MH17 leciał nietypową trasą. Dodał także, że w przypadku gdyby był kapitanem tego rejsu i otrzymał polecenie zmiany trasy na przebiegającą nad rejonem walk, nigdy by się na to nie zgodził z własnej woli.

  2. jazmig
    jazmig :

    Jest żenujące, że komisja poważnego wydawałoby się państwa zamiast zdjęć satelitarnych wysokiej rozdzielczości, które można kupic od cywilnych firm, przedstawia jako dowody niewyraźne zdjęcia prezentowane na fejsie nie wiadomo przez kogo. Pokazują rzekomy transport wyrzutni BUK, a przecież wiadomo, że sama wyrzutnia samolotu nie zestrzeli, musi ona współpracować z radarem, który podaje parametru celu oraz z radarem naprowadzającym na cel.