Przewoźnicy strajkują w Warszawie. W środę nawet 200 ciężarówek ma objechać Warszawę. Protest jest wspierany przez Konfederację. “Gromadzi się 200 ciężarówek, które ruszają na Warszawę, by w strajku ostrzegawczym protestować dzisiaj w obronie branży transportowej” – oświadczył podczas środowej konferencji prasowej poseł Krzysztof Bosak (Konfederacja, Ruch Narodowy).

Strajk jest organizowany przez rodzinne firmy transportowe, przy wsparciu polityków Konfederacji. Przewoźnicy skarżą się na nieuczciwą konkurencję ze strony białoruskich, rosyjskich i ukraińskich firm. Wskazują, że firmy z Rosji i Białorusi znalazły sposób na obejście sankcji. Zakładają firmy w Polsce powiązane z firmami białoruskimi osobowo lub kapitałowo. “Następnie pomimo sankcji przewożą towary z UE na Białoruś, przy okazji na trasie do granicy z Białorusią dyktując dumpingowe ceny przewozu, czym eliminują konkurencję i unikają opodatkowania” – alarmują przewoźnicy. Strona białoruska uniemożliwia z kolei zakładanie firm z polskim kapitałem na Białorusi.

Strajkujący domagają się zakazu wjazdu naczep rosyjskich i białoruskich do Polski, zakazu zakładania w Polsce przez kapitał białoruski i rosyjski firm transportowych, a także przywrócenia zezwoleń dla przewoźników z Ukrainy powiązanych z wymaganiami technicznymi wobec ich samochodów.

Ciężarówki będą jeździły po obwodnicy. Nie wjadą do centrum Warszawy.

“Gromadzi się 200 ciężarówek, które ruszają na Warszawę, by w strajku ostrzegawczym protestować dzisiaj w obronie branży transportowej” – oświadczył podczas środowej konferencji prasowej poseł Krzysztof Bosak (Konfederacja, Ruch Narodowy).

“To protest przeciwko polityce rządu, Konfederacja wspiera ten protest. Dziś wraz z posłem Robertem Winnickim, razem z kierowcami, będziemy jechać w konwoju (…) będziemy wspierać ten protest” – podkreślił. “W planie nie jest blokowanie Warszawy, ale objechanie Warszawy, bo to jest strajk ostrzegawczy” – dodał.

“To strajk przeciwko złej polityce rządu. Przypomnijmy, rząd zgodził się na pakiet mobilności, wprowadził Polski Ład, opodatkowanie spółek komandytowych, to wszystko uderza w polską branżę transportową” – wskazał. “Błędna polityka wschodnia, polegająca na tym, że w wyniku dziurawych sankcji, rynek wschodni zamknął się dla polskiej branży transportowej, z którego (z przewozów na Wschód) żyła branża transportowa w województwach Polski Wschodniej, natomiast Polska jest otwarta na przestrzał dla firm rejestrowanych w Polsce, z kapitałem białoruskim, ukraińskim, rosyjskim, nikt tego nie kontroluje. System zezwoleń został zniesiony dla firm i kierowców z Ukrainy. (…) Można odnieść wrażenie, że rząd prowadzi politykę sprzyjającą przejęciu polskiego, a nawet unijnego, rynku transportowego, przez kapitał zza wschodniej granicy” – zaznaczył.

“To zabijanie polskiej branży, która przynosi 6 proc. PKB” – zaalarmował.

Zobacz także: Media: „Porwanie i żądanie okupu” – polskie ciężarówki „aresztowane” na Białorusi

Strajkujący domagają się wprowadzenia zakazu wjazdu naczep rosyjskich i białoruskich do Polski, a także zakazu zakładania w Polsce przez kapitał białoruski i rosyjski firm transportowych. Chcą też przywrócenia systemu zezwoleń dla ukraińskich przewoźników.

“Strona ukraińska została zwolniona z systemu zezwoleń” – podkreślił podczas konferencji prasowej Rafał Mekler, szef Ruchu Narodowego w województwie lubelskim, przedsiębiorca branży transportowej. “Skutkuje to tym, że polski przewoźnik, obciążony pakietem mobilności, Polskim ładem, musi konkurować na tamtym rynku (…) z przewoźnikiem ukraińskim” – wskazał.

“Ukraiński transport rośnie (…) oni się rozrastają” – zwrócił uwagę.

Podkreślił, że 50 proc. wzrost przewozów ukraińskiej branży transportowej jest realizowany kosztem polskich przewoźników.

“To małe rodzinne firmy polskie, często budowane od zera przez jednego człowieka (…) Mogą być zaprzepaszczone przez złą politykę rządu PiS” – powiedział.

Zobacz także: Ukraińscy przewoźnicy zwolnieni z obowiązku zezwoleń transportowych w UE

 

Zobacz także: „To prowadzi do katastrofy gospodarczej” – Konfederacja apeluje o obronę polskiej branży transportowej

Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply