Ryanair porzucił swoich pasażerów w Berlinie i kazał im wracać do Polski na własną rękę

Ze względu na złą pogodę pasażerowie linii Ryanair lecący z Dublina do Wrocławia musieli lądować w Berlinie. Przewoźnik miał zapewnić im transport do domu, ale tego nie zrobił. Według relacji pasażerów, porzucono ich i kazano im wracać do Polski na własną rękę – nocą.

Samolot lotu F1926 z Dublina do Wrocławia miał wylądować w Polsce w środę o 23:05. Jednak, jak informuje irlandzki portal informacyjny indepentent.ie, z powodu złej pogody tuż przed polską granicą został przekierowany do Berlina. Standardową praktyką jest, że w takiej sytuacji linie lotnicze – w tym przypadku Ryanair – informuje swoich pasażerów, że zostaną dowiezieni na miejsce autobusem. Takie informacje otrzymali pasażerowie lotu. Jednak wbrew temu, żaden transport się nie pojawił.

Według relacji pasażerów tego lotu, przewoźnik nie zorganizował żadnego transportu zastępczego. Twierdzą, że Ryanair ich „porzucił”, każąc dostać się do Polski na własną rękę.

– Moi rodzice, z moimi dziećmi, lecieli z Dublina do Wrocławia lotem 1926. Powiedziano im, że muszą wracać do domu na własną rękę – powiedziała Independent.ie kobieta, która czekała na przylot członków rodziny. Całą sytuację nazwała „haniebną”. – Nie rozumiem, dlaczego nie zapewniono im na noc hotelu. Nie będą w domu wcześniej, niż o 6:00 rano. To łącznie 13 godzin w podróży – skarży się kobieta.

Przeczytaj: Samolot lecący do Krakowa niemal zderzył się z izraelskimi myśliwcami

Inna pasażerka również skrytykowała przewoźnika, zarzucając Ryanair, że portzucił ludzi na lotnisku w obcym kraju w środku nocy. – Bez informacji i bez transportu na miejsce docelowe – powiedziała. Jej zdaniem, to niewyobrażalna sytuacja.

Ryanair tłumaczy

Rzecznik Ryanair tłumaczy, że  lot przekierowano pospiesznie do Berlina, ze względu na niebezpieczne burze nad Wrocławiem. Samolot wylądował w stolicy Niemiec o 22:30. – Ze względu na inne okoliczności, nie byliśmy w stanie dostarczyć autobusów lub kierowców, by późną nocą zorganizować przewóz do Wrocławia – tłumaczy Ryanair.

Przewoźnik dodaje, że klientom poradzono, żeby dostarczyli firmie potwierdzenia poniesionych przez nich kosztów transportu.

– Ryanair szczerze przeprasza klientów dotkniętych tą zmianą pogody, która była całkowicie poza naszą kontrolą – mówi rzecznik przewoźnika.

Independent.ie / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply