Rosyjskie Koleje Żelazne (RŻD) podały, że terstuje poszczególne odcinki nowo wybudowanej linii kolejowej Żurawka-Millerowo, która omija wschodnią Ukrainę.

Według oficjalnego komunikatu prasowego RŻD prace nad przygotowaniem poszczególnych odcinków linii są w końcowej fazie. Dodano także, że na trasie omijającej wschodnią Ukrainę pojawią się pociągi i już niedługo pojadą nimi pierwsi pasażerowie. Uruchomienie pociągów pasażerskich na tej linii jest planowane na koniec jesieni 2017 roku – stwierdzono.

Linia kolejowa została wybudowana w południowo-zachodniej Rosji, przy położonych nad granicą miejscowościach Żurawka w obwodzie woroneskim i Millerowo w obwodzie rostowskim. Na trasie został już uruchomiono ruch roboczy i przeprowadzane są testy poszczególnych odcinków torów. Rozpoczęła się także budowa obiektów infrastruktury, mających obsługiwać trasę. Przy nowym odcinku kolejowym powstanie docelowo siedem lub osiem stacji pasażerskich.

CZYTAJ TAKŻE: Szybka kolej Moskwa – Kazań kosztowna i zagrożona

Budowa linii została rozpoczęta w kwietniu 2015 roku na polecenie prezydenta Rosji Władimira Putina, po wybuchu konfliktu zbrojnego na wschodzie Ukrainy. Brygada wojsk kolejowych, budująca linię, została odznaczona orderem Żukowa w uznaniu szybkiego tempa budowy. Minister obrony Rosji Siergiej Szojgu w trakcie uroczystości wręczenia orderu oświadczył, że nowa linia ma ogromne znaczenie dla zapewnienia tempa i bezpieczeństwa przewozów na południu kraju.

Kresy.pl istnieją dzięki wsparciu Darczyńców
Pomogłeś już w tym miesiącu?

122-kilometrowa linia Żurawka-Millerowo ma zastąpić dotychczasową trasę, która przez 37 kilometrów przebiegała przez wschodnią Ukrainę, w obwodzie ługańskim poza terytorium Rosji, gdzie dwukrotnie przecina rosyjsko-ukraińską.

Łączna długość nowych torów wynosi 270 km, z czego 177 km zostało zbudowanych przez wojska kolejowe, a pozostałą część przez cywilnych pracowników kolei. Wiceminister obrony Rosji gen. Dmitrij Bułgakow oświadczył, że w budowę zaangażowanych było ponad 1000 osób z wojsk kolejowych. Koszt budowy oszacowany został na ponad 56 mld rubli (równowartość – ok. 933 mln dolarów).

kresy.pl / forsal.pl



0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz