vMagazyn branżowy Drinks International zaprezentował raport o rynku mocnych alkoholi dotyczących danych z 2016 r.

Najlepiej sprzedającą się marką na świecie jest należący do brytyjskiego koncernu Diageo Smirnoff 25,5 mln 9-litrowych skrzynek, spadek sprzedaży o 1 proc. Następny był Absolut francuskiego Pernod Ricard i ukraińska Chortyca Global Spirits. Dziesiątkę zamyka Krupnik z francuskiej grupy Belvedere ze sprzedażą 4,4 mln skrzyne i 10 proc. wzrostu.

Najszybciej rosła sprzedaż rosyjskiej wódki Carskiej (Lagoda Distribution) – aż o 51 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Następne dwie pozycje zajmują rosyjskie marki grupy Synerga – Gasudariew Zakaz i Miagkow. Wśród najszybciej rosnących marek na 4 pozycji znalazła się Soplica (należąca do rosyjskiego koncernu Roust) – sprzedaż wzrosła o 23 proc., a na 6 – Żubrówka (również Roust) z wzrostem 15 proc.

Sprzedaż polskich wódek należących do holdingu Roust w samej Polsce wzrosła przez 2016 r o 14 proc. a na rynkach międzynarodowych aż o 45 proc.. W tym samym czasie rosyjskie marki Roust’a zaliczyła spadek sprzedaży w Rosji o 11 proc.

ZOBACZ TAKŻE: Żołądkowa gorzka to nie wódka – producent przyznaje i przeprasza [+FOTO]

kresy.pl / rp.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply