Szynobusy typu 630 M wyprodukowane przez bydgoską Pesę będę obsługiwały trasę Chełm – Kowel.
We wtorek informowaliśmy o tym, że naa przełomie maja i czerwca Koleje Ukraińskie uruchomią transgraniczny pociąg relacji Kowel – Chełm. Będzie to kolejne tego typu połączenie Ukrainy z Polską, po tym jak w grudniu zeszłego roku między Przemyślem a Kijowem zaczęły kursować szybkie składy kategorii Intercity+ obsługiwane przez Ukrzaliznycę.
Trasę z Chełma do Kowla obsłużą spalinowe szynobusy bydgoskiego producenta taboru. Ukraińcy zakupili je sześć lat, jednak z uwagi na kryzys w kraju, nie zostały w nich wykonane nawet bieżące naprawy, co powodowało, że stały one w przysłowiowych krzakach. Podobnie historie zdarzały się z resztą także z innymi nowoczesnymi składami, które są w posiadaniu ukraińskiej kolei.
Pociąg 630 M jest przystosowany do poruszania się wschodnioeuropejskim torze o rozstawie 1520 mm i całą trasę będzie pokonywał właśnie po szerokim torze, który jest doprowadzony od granicy do stacji w Chełmie. Dzięki szerszej kabinie zastosowano w nim układ siedzeń 2 + 3 (układ 2+2 stosuje się w pociągach o europejskim rozstawie kół), przez co pociąg może zmieścić ponad 180 osób. Pociąg może poruszać się z maksymalną prędkością 140 km/h.
Całą trasę z Chełma do Kowla skład Pesy pokona w dwie godziny. Jak już informowaliśmy, dla uniknięcia prób przemytu zostanie w nim zamontowany system monitoringu. Podobnie jak w pociągu relacji Przemyśl – Kijów odprawa graniczna odbywać się będzie w trakcie jazdy.
rynek-kolejowy.pl / Kresy.pl
Żadna w tym wina Pesy,że jej produkt pokona o chuj szerszą trasę tylko w 2 godziny.