Dwadzieścia elektrycznych autobusów Solaris Urbino właśnie trafiło do Krakowa. Pierwszy E-Ursus od miesiąca wozi już ludzi w Warszawie. Wiadomo też, że 30 Solarisów pojawi się w Rumunii. Polskie e-busy wyraźnie rosną w siłę.
W połowie lipca br. Ursus przekazał swój pierwszy elektryczny autobus City Smile 12 LFE dla MZA Warszawa. Moc nominalna jego silnika to 170 kW, a maksymalna – 250 kW. Posiada baterie o pojemności 200 kWh.
W Warszawie jeżdżą już elektryczne Solarisy, a MZA prawdopodobnie w przyszłym roku rozpisze przetarg na 130 elektrobusów różnych długości. Solaris wciąż jest w Polsce liderem na tym rynku, ale Ursus zaczyna go doganiać. Dostarczy on swoje wozy do Rudy Śląskiej, a być może także do Zielonej Góry. O ile wygra przetarg. Wiadomo jednak, że Ursus złożył tam najtańszą ofertę.
Przeczytaj: Ursus będzie produkował elektryczne autobusy
Tym samym, po polskich miastach jeżdżą elektryczne autobusy rodzimej produkcji. Widać też, że zarówno Ursus, jak i Solaris, umocniły się na rynku i łatwo oddadzą pola konkurencji.
Polskie e-busy za granicę
Ponadto, polskie autobusy elektryczne znajdują także nabywców za granicą. Na początku sierpnia Solaris Bus & Coach S.A. podpisał kolejny kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych. Tym razem, bezemisyjne pojazdy z Bolechowia trafią do Rumunii. 30 Solarisów Urbino 12 electric będzie wozić pasażerów w miejscowości Kluż-Napoka.
W przypadku pojazdów dla Rumunii, zostanie w nich zamontowany silnik centralny o mocy 160 kW oraz baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. Lokalny przewoźnik, czyli CTP Transport Company, posiada już na stanie 40 przegubowych autobusów Solaris Urbino.
Pojazdy elektryczne Solarisa mogą być ładowane z pantografu, także podczas postoju na przystankach. Możliwe jest również korzystanie z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni. Dzięki temu, w praktyce zasięg elektrycznego Urbino jest nieograniczony. Autobusy Solarisa jeżdżą już ulicami Barcelony, Berlina i Hamburga. Niedługo do tego grona dołączy też Bruksela. W Polsce e-busy trafiły już do Inowrocławia, Jaworzna, Krakowa, Ostrołęki oraz Warszawy. Solaris posiada tytuł “Bus of the Year 2017”.
Czytaj również: Solaris europejską potęgą trolejbusową
Solarisbus.com / Ursus.com / Kresy.pl
Ursus bus szybko się rozwija więc i szybko dogania Solarisa!
Autobusy Solarisa jezdza tez po ulicach Monachium. Fajnie byloby, gdyby nazwy firmy spiac jakos ze znakiem narodowym. Zeby kazdy mogl widziec, ze to jest polska produkcja.
@U.D Lepiej niech nie wiedzą, że to polski Solaris bo jakością nie zachwyca, a w dodatku Solaris ucieka z płaceniem podatków w Polsce więc jaka to Polska firma?
@Adek Nie wiem nic na temat pdodatków Solarisa, ale skąd bierzesz rewelacje o rzekomej złej jakości Solarisa…? Jeździłem nimi przez lata w Warszawie i z punktu widzenia pasażera wolałem je o wiele bardziej od droższych MAN’ów i Mercedesów, a i jak w Polsce się teraz pojawiam to też do nich z przyjemnością wsiadam.
@Kojoto dla informacji Solaris est zarejestrowany na Cyprze i tam płąci podatki dlatego nie jest to 100% polska firma. A co do jakości zależy jak się trafi, u mnie w mieście z kolei sporo drobnych usterek , najczęściej klima co dokucza w upalne dni
@MarekSZ Widzę, że nie tylko ja mam złe doświadczenie z Solarisem, a to pewnie dla tego, że chyba 90% taboru to Solaris, a przecież mamy Polską markę, która niedawno się odrodziła UrsusBus.
@Kojoto Właśnie z doświadczenia, miałem nieprzyjemność gdy spieszyłem się na spotkanie, a Solaris nie przyjechał.
@Adek moze kierowca zapi? 🙂 a na powaznie to ja nigdy nie trafilem na zadne nieprzyjemnosci w autobusie Solaris. Widocznie jest tak, ze jak kto trafil…
Cieszy informacja że coraz więcej miast inwestuje w e-busy. Gratulacje da UrsusBus za rozwój i stanowienie solidnej konkurencji na tym trudnym rynku autobusowym
@MarekSZ Warto wspierać naszą legendarną markę jaką jest Ursus. Bardzo dobrze, że rozwijają UrsusBus w kierunku elektromobilności…