Na stronach polskojęzycznej wersji magazynu Forbes zamieszono artykuł mający dotyczyć rozkwitu patriotyzmu konsumenckiego w Polsce. W istocie jest on głownie promocją marki „Teraz Polska”, której godło często znajduje się na produktach obcego pochodzenia.

„Polacy coraz większą wagę przywiązują do pochodzenia produktu i chętnie sięgają po krajowe marki, w ten sposób wspierając polskie firmy i gospodarkę”– czytamy na wstępie artykułu „Rozkwit patriotyzmu konsumenckiego. Coraz częściej kupujemy rzeczy „made in Poland””.

„Wzmacnianiu produktów „made in Poland” służy godło Teraz Polska, które rozpoznaje 70 proc. konsumentów”– zaznaczono.

Fundacja, która nadaje godło „Teraz Polska”, w pewnych przypadkach wprowadza jednak konsumentów w błąd. Umieszcza bowiem swoje logo na produktach, które często zostały wyprodukowane za granicą i przez przedsiębiorstwa niebędące firmami rodzimymi. Zaznacza to m.in. fanpejdż „Swój do swego po swoje”. Zdobywcą godła „Teraz Polska” jest również m.in. niemiecka sieć Lidl.

W artykule opublikowanym za serwisem Newseria zwrócono jednocześnie uwagę na wzrost zainteresowania Polaków polskimi produktami. Przytoczono wyniki raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Polskie marki premium i luksusowe. Edycja 2015”, według którego dla 56 proc. najbogatszych osób logo „made in Poland” stanowi zachętę do zakupu.

Z kolei według badań przeprowadzonych przez dr. Tomasza Barana i prof. Dominikę Maison w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego „Ariadna”, aż 84 proc. Polaków deklaruje, że często sięga po polskie produkty. W badaniu stwierdzono również, że 86 proc. ankietowanych Polaków chce wspierać rodzime firmy poprzez kupowanie ich produktów.

Polska wersja miesięcznika Forbes wydawana jest przez niemiecko-szwajcarski koncern Axel Springer Polska. Jest on również wydawcą polskiej wersji tygodnika „Newsweek”.

Forbes.pl/ facebook.com / Kresy.pl



1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz