Pojawiły się wątpliwości dotyczące zakończenia współpracy konsorcjum Bogl a Krysl z GDDKiA. Ponadto, budowa ważnego odcinka autostrady A1 została wstrzymana.

Autostrada A2, która jest przejezdna od dwóch lat, miała zostać poddana naprawom gwarancyjnym. Dotyczyło to m.in. usunięcia nierówności na jednym z wiaduktów, a także naprawy ekranów akustycznych. Jest to o tyle istotne, że bez nich nie można wydać świadectwa wykonania inwestycji. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), wykonawca, firma Bogl a Krysl, pomimo kolejnych wezwań nie wywiązała się ze swoich zobowiązań. Umowa została wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym. Nowy wykonawca ma rozpocząć prace wiosną 2015 roku.

Jednak wersji tej zaprzecza konsorcjum Bogl a Krysl, które twierdzi, że to ono wypowiedziało umowę GDDKiA, a pojawiające się w mediach informacje „mijają się z prawdą”. Problemem miała być nieuporządkowana sytuacja prawna, związana z głośnym upadkiem firmy DSS. Na dwa miesiące przed ogłoszeniem jej upadłości, GDDKiA namówiła Bogl a Krysl do udzielenia DSS wsparcia finansowego, który wkrótce przepadło. GDDKiA miała również potrącić z wynagrodzenia Bogl a Krysl kwotę zaliczki za materiał, który GDDKiA wypłaciła na rzecz DSS, a który nigdy nie dotarł na budowę. Sama upadłość DSS to część tzw. „afery drogowej”, którą magazyn „Forbes” określił mianem polskiego przekrętu wszech czasów. Skarb Państwa mógł stracić nawet 5 mld euro przy dotacjach unijnych na polskie drogi i autostrady.

Pojawiły się również niekorzystne informacje dotyczące autostrady A1. Rząd na razie nie planuje budowy jej 80-km odcinka od Częstochowy do Tuszyna, który znalazł się na liście rezerwowej projektu „Program budowy dróg krajowych na lata 2014 – 2020”. Jeszcze w 2008 roku zapewniano, że będzie on gotowy do czerwca 2012 roku. Część ekspertów przewiduje, że inwestycję zrealizuje prywatny wykonawca, który będzie następnie zarządzać tym odcinkiem. Może to oznaczać wyższe ceny za przejazd, podobnie jak w przypadku autostrady A2 na odcinku z Łodzi do Poznania.

wgospodarce.pl/dzienniklodzki.pl/dziennikzachodni.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply